Interacció de la memoria i els processos de pensament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,57 KB
Tweet |
TRASTORN PER DÈFICIT D’ATENCIÓ AMB O SENSE TDA-H
SÍMPTOMES PRINCIPALS DEL TDA-H Dos són els eixos principals en els que incideix el TDA-H:Dèficit d’atenció //
Hiperactivitat- impulsivitatMANIFESTACIONS DEL DÈFICIT D’ATENCIÓ
es desconcentra amb molta facilitat // s’avorreix, es distreu i va canviant d’una tasca a Una altra deixant-ho tot a mitges // els Deures se’ls hi fan eterns i mai aconsegueix finalitzar-los // rendeix molt més quan se li dóna una atenció Individualitzada //
Els hi Dificulta a l’hora d’entendre instruccions verbals, i els problemes de memòria A curt termini són particularment importantsMANIFESTACIONS DE LA IMPULSIVITAT: Els nens i nenes Impulsius tenen tendència a interrompre i parlen més alt que els demés //
Es Frustren fàcilment i són molt impacients //
Molts tenen empipaments súbitament i exploten Amb facilitat // A l’escola donen respostes Incorrectes abans de que el professor hagi acabat de formular la pregunta //
Les Instruccions només s’escolten a mitges i els treballs es fan de forma Precipitada i s’entreguen sense repassar, plens d’errors motivats pel descuit //
A L’hora del pati, aquests nens i nenes destaquen per la seva susceptibilitat i Tendència a ficar-se en problemes.
//
No són nens i nenes agressives, però perden Fàcilment el control i no pensen suficientment en les conseqüències de les Seves accions //Aprenen poc de l’experiència.Clínica DE LA HIPERACTIVITAT: Aquests nens i nenes semblen inalcansables //
Són Inquiets i els hi costa molt estar asseguts //
Parlen permanentment //
Dificultat per estar tranquil amb Els/les demésTRASRTORNS COMÒRBIDS (Qque poden acompanyar al TDA-H)
Els més habituals són:
Trastorns D'aprenentatge específics com dislèxia, problemes en matemàtiques, lectura...) (40% dels casos) // el trastorn negativista i desafiant (40-60% dels casos) // el Trastorn disocial // els tics, síndrome de la Tourette (60% també TDAH; 10% També tics) // el trastorn del desenvolupament de la coordinació (DAMP) // el Trastorn bipolar.// Trastorns d’ansietat (20-25% dels casos), Trastorn obsessiu Compulsiu // Trastorns de l’estat d’ànim (10-30% dels casos)// Drogodependències (25-50%)TRASTORN DE L’ESPECTE AUTISTA (TEA):
Trastorn Del neurodesenvolupament que implica dèficits en les habilitats d’interacció Social i la comunicació, així com la presència de patrons del comportament Estereotipats i repetitius i interessos restringits.CARACTERÍSTIQUES
:Dificultat Per establir relacions socials. //
Alteracions Del llenguatge (sobretot en l’ús com a vehicle de comunicació).//
Resistència al canvi.//
Trastorn heterogeni i gran Variabilitat en la severitat.COMORBIDITAT :
• Elevada Ço-existència amb altres trastorns psicològics (70-80% dels casos): Hiperactivitat i dèficit d’atenció, ansietat, inestabilitat emocional, Depressió, obsessions i trastorn de Tourette. • Discapacitat intel·lectual Associada (34-84% dels casos).Relació i interacció social:
◦ Aïllament/retraïment.//◦ Vincle amb alguns adults, però no amb els iguals.
//◦ Relacions induïdes, infreqüents i Unilaterals amb els iguals.
// ◦ Manca d’empatia i de reciprocitat socioemocional.
Llenguatge:
◦ Mutisme total o funcional. // ◦
Llenguatge ecolàlic o estereotipat. // ◦ Dificultat en l’adquisició del llenguatge.
// ◦ Oracions espontànies, però sense configurar discurs o Conversa. // ◦ Llenguatge limitat. // ◦ Alteracions en la prosòdia i la pragmàtica.
Imaginació :
◦ Absència de joc simbòlic o activitat imaginativa.// ◦ Jocs funcionals elementals induïts des de fora i/o repetitius.
// ◦ Ficcions estranyes, poc Imaginatives i dificultat per diferenciar ficció/realitat.
// ◦ Ficcions estranyes, utilitzades com a recurs per a aïllar-se, Contingut limitat.