Hezkuntza informala
Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura
Escrito el en vasco con un tamaño de 6,64 KB
Tweet |
Eskolak, Familiak , lagunek, eta testuinguru hurbilak osatutako harremanengandik Jasotako ezagutzek eratzen duten ikasketa prozesu etengabea da, non errespetua Eta komunikazioa sustatuz, baloreak, ohiturak eta kultura bereganatzen diren.
Hezkuntza formala, eskola batean ematen den hezkuntza mota da,
Juridikoa dena. Honen helburu nagusia titulazio bat eskuratzea da.
Hezkuntza
Ez-formala, berriz, formala baino malguagoa, praktikoagoa eta dinamikoagoa
Da, eta marko instituzionaletik at ematen da. Klase partikularrak edo dantza
Ikastaroak, esaterako, hezkuntza ez-formalaren adibide dira. Azkenik, hezkuntza
Informala egunero-egunero lagunartean edo familia jasotzen dugun hezkuntza
Mota da, ustekabean ematen dena. Ondorioz, Hezkuntza eremuak elkar eragiten dute
Gizabanakoaren bizitzan ematen den hezkuntza prozesuan.
Hezkuntza Ez da askea beste eraginen menpe dago:
DIMENTSIO SOZIALA
Hezkuntza soziala berreskuratu egin da, eskolak eta
Irakasleak gizartean duten paper soziala berriztzaileari esker.
Hezkuntza integrazio Sozialeko jardueratzat hartzen da, non irakasleek ikasleak gizartearen barruan Moldatzen jakira prestatzen dituzten.
Beraz, gizartearen papera Banakoen heziketan eragina duela diogu. Ez du giza hezkuntzaren errealitatea Ezagutzearekin balio, baizik eta pertsonen jarreren bitartez aldatzearekin.Ordezkari Nabarmenduenak germaniarra den tradizio bati heltzen dio: Pestalozzi, Kerchensteiner, Natorp eta Nohl izan dira. Hauek heziketak duen perspektiba Soziala eraiki nahi dute.
DIMENTSIO POLITIKOA:
Modu orokorrean,
dimentsio politikoa, hezkuntza bizitza publikoarekin lotzen du.Eskolatze masiboak
Europako eta Ameriketako estatuei lotuta dago, izan ere, estatutik hezkuntza planifikatzen eta kontrolatzen
Dute.Eskoletan
Ematen diren adimenak ez dira neutralak, eskolak eta estatuak ez dira
Jendartean dagoen presioarekiko inmuneak.
DIMENTSIO EKONOMIKOA
60ko hamarkadan garrantzi handia ematen zitzaion
Hezkuntzari. Garaiko ideologiaren ustez, heziketa jasotzen duen pertsona hobeto
Produzituko zuen. Hau dela eta hezkuntzarako aurrekontuak handitu zituzten.
Geroago 70eko hamarkadan egoera aldatu zen. Hezkuntzari ez zitzaion hainbeste
Garrantzia ematen eta horregatik ikasteko baliabideak murriztu ziren.Zeinbait teknika edo
Teknologia berri erabiltzen hasi zirenean hezkuntzaren garrantziaz kontutratu
Ziren. Hauen ustez lanek etengabeko ikasketa prozesua
Eskatzen zuten, informatika adibidez. Hau dela eta hezkuntza mailaren
Ezberdintasunak orekatu behar ziren. Ekonomiak ikaslearen hezkuntzan ondorioak
Ditu. Hezkuntza pertsona guztientzat zenbat eta berdinagoa izan, orduan eta
Ezberdintasun sozial gutxiago egongo dira. Aukera berdintasun honetarako
Gobernuek politika konpentsatzaileak ezartzea garrantzitsua da, kaltetueei
Langunduz. Heziketan inbertitzea gizarte baten etorkizunean inbertitzea da,
Giza kapitalaren teorian baieztapen hauek babesten ditu.
DIMENTSIO MORALA:
Pertsonak, modu autonomoan eta arduratsuan, arazoei aurre egiteko
Gaitzean datza. Teoria moralak autonomia eta heteronomia kontzeptuetan dute
Ardatza.Moralitatea ez da arauak bermatuz bakarrik ikasten, eraikuntza
Pertsonaleko prozesua da ere.Baloreak hierkakizatzen ditugu, gogoaren arabera.Heteronomia morala (Durkheim): besteen arauak barneratzea. Arau sozialen behaketa, imitazio eta barneratze
Prozesu bat bezala deskribatu. Talde sozialetan integratzeko eta indarrean
Dagoen moralaren ikuspuntutik jokaera arautzeko entrenamendu egokitzailea da.PIAGET:
Haurren zentzu morala aztertu.Moralitatea ez da arau sozialak barneratuz
Bakarrik ikasten, eraikuntza pertsonaleko prozesu ebolutibo baten emaitza ere
Bada.KOHLBERG: Moralitatearen egiturarik funtsezkoen ardatza justiziaren
Printzipioa da. Justizia kontzeptua eta interakzioa batera doaz. HABERMAS: Printzipio moralarentzako
Unibertsaltasun maila handiagoa defendatu. Printzipio morala historiako kultur
Guztientzat baliagarria.Gizabanakoak ikasi egin beharko du bere ekintzen
Moralitatea epaitzen. Gaur egun, gizakia, balorea haren errealitate
Materialarekin identifikatzera iritsi da.APPLE ETA HABERMAS: Hiztunen
Komunitatean balore objetibo eta subjetiboak elkartzen dira. Balore berriak
Eztabaidatu, adostu...
EDUCATIO:
EDUCARE
Subjektuaren kanpotik garatzen den prozesuari
Erreferitzen zaio.Irakaslea elikatzailea.Hezigaia (tabula rasa) edukiz
Bete/hornitu. Informazio asko edukitzea, datuak, informazio pasiboa, memoriaz,
Ez gaitasun, ez jakiterik, entzun eta ikasi.
EDUCERE
Subjektua prozesuaren parte aktiboa bilatzen da.Irakaslea:
Estimuluak sortzen ditu.Hezigaia ikaskuntza prozesuaren subjektu aktiboez
Ulertzen du, aurretik badauzkan gaitasunetatik abiatuz ikasi.Gu protagonistak,
Galderak egin pentsarazteko, konplexuagoa, hainbat faktore kontuan hartu.Gaur
Egungo gure helburua: OSAGARRITASUNA
Eredu
Eklektikoa: Bi ereduen elementuak batze ditu. Ikaskuntza autonomoa
Bultzatzea ikasleen ahalmenetatik abiatuz.Bi eredu kontzeptualak kontuan
Hartzea :
Eredu zuzentzailea edo esku-hartzearen
Aldekoa (educare)
: autoritatea,
Diziplina, instrukzioa…
Eredu ez
Zuzentzailea edo garapen eredua
(educere)
: askatasuna, autonomia…
HEZKUNTZA
Beste esparruetara zabaldu ahal da. Teorikoa.Gizakiari esleitutako fenomeno
Sozial eta kultural moduan. Praktika, moduan ulertuta (ekintza edo jarduera).
PEDAGOGIAà
Praktikoa.Hezkuntzaren azterketa objektutzat duen diziplina zientifiko
Moduan.Hezkuntzari buruzko hausnarketa teorikoa da.
PEDAGOGIA (Umea gidatzea= Paidagogia)à Grezia klasikoan pedagogoa esklaboa zen, ardura nagusi
Jabearen semeak hezkuntza- guneetara (antzerkia, palestra…) eramatea zen..