Guerrers de Riace
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,87 KB
Títol:Guerrers de Riace Material:bronze Dimensions: 2.05m alt.
Autor:desconegut Formes: escultura exempta Localització origi:costes de Riace (Reggio de Calàbria) Localització actual: Museo Nazionale de Reggio de Calàbria.
Cronologia:460-430aC Tipologia: dempeus Tècnica: fosa(cera perduda)
Cromatisme: Policroma Tema: 2 guerrers barbats, nus i molt semblants entre ells, que foren recuperats l'any 1972 del fons del mar.
Anàlisi formal:
Composició:
Es diferencien de l'estil clàssic dels primers temps gràcies a l'anatomia, molt més ben aconseguida. Es desmarquen del hieratisme dels kouroi gràcies al recurs que recolzen el pes a la cama dreta i flexionen lleugerament l'esquerra. L'eix de simetria estricta ha estat substituït per una insinuació de moviment que convida l'espectador a descobrir la figura movent-s'hi al voltant. L'expressió ferotge x la boca entreoberta, en què es poden veure les dents d'argent, i x l'ús de coure x fer els llavis. Les barbes rinxolades, d'estil jònic, atorguen a aquestes figures un toc femení.
Són força semblants, però tenen diferències: el guerrer 2, que du els cabells sense recollir, representa un home + jove i ple d'arrogància; el guerrer 1 és un home + gran que transmet la solidesa de l'experiència i el cansament. La forma aplanada del cap d'aquest darrer fa pensar que originàriament, portava casc, que s'ha perdut.
Estil: Totes dues obres, fetes a la mateixa època x dos escultrs difrnts prtanyen a la transició del període arcaic al clàssic. Presenten els trets caract. del clàssic primeren, com ara el contrapposto (contrast entre 1 part tensa i una altra de distesa)i la recerca d la perfecció ideal d la figura humana.
Interpretació:
Significació : els dos guerrers poden ser herois o déus, presentats com a guerrers.Els dos tenen relació i podien formar una parella o formar part d'un grup que explicaria 1 història.Són guerrers, però van al combat sense casc, ni botes ni protectors de cames, x tant, representen la figura ideal del guerrer o 1 déu. Són una síntesi dels conceptes de déu, atleta i heroi. Inclós s'ha suggerit la possibilitt que represntn els 2 Àjax, herois homèrics que combtien junts.
Funció: Tot i k no se sap qina funció tenien, la mateixa composició de les figures fa pensar que van ser fetes x col·locar d'esquena a una paret i ser vistes frontalment, possiblement en un lloc públic de la ciutat.
Autor:desconegut Formes: escultura exempta Localització origi:costes de Riace (Reggio de Calàbria) Localització actual: Museo Nazionale de Reggio de Calàbria.
Cronologia:460-430aC Tipologia: dempeus Tècnica: fosa(cera perduda)
Cromatisme: Policroma Tema: 2 guerrers barbats, nus i molt semblants entre ells, que foren recuperats l'any 1972 del fons del mar.
Anàlisi formal:
Composició:
Es diferencien de l'estil clàssic dels primers temps gràcies a l'anatomia, molt més ben aconseguida. Es desmarquen del hieratisme dels kouroi gràcies al recurs que recolzen el pes a la cama dreta i flexionen lleugerament l'esquerra. L'eix de simetria estricta ha estat substituït per una insinuació de moviment que convida l'espectador a descobrir la figura movent-s'hi al voltant. L'expressió ferotge x la boca entreoberta, en què es poden veure les dents d'argent, i x l'ús de coure x fer els llavis. Les barbes rinxolades, d'estil jònic, atorguen a aquestes figures un toc femení.
Són força semblants, però tenen diferències: el guerrer 2, que du els cabells sense recollir, representa un home + jove i ple d'arrogància; el guerrer 1 és un home + gran que transmet la solidesa de l'experiència i el cansament. La forma aplanada del cap d'aquest darrer fa pensar que originàriament, portava casc, que s'ha perdut.
Estil: Totes dues obres, fetes a la mateixa època x dos escultrs difrnts prtanyen a la transició del període arcaic al clàssic. Presenten els trets caract. del clàssic primeren, com ara el contrapposto (contrast entre 1 part tensa i una altra de distesa)i la recerca d la perfecció ideal d la figura humana.
Interpretació:
Significació : els dos guerrers poden ser herois o déus, presentats com a guerrers.Els dos tenen relació i podien formar una parella o formar part d'un grup que explicaria 1 història.Són guerrers, però van al combat sense casc, ni botes ni protectors de cames, x tant, representen la figura ideal del guerrer o 1 déu. Són una síntesi dels conceptes de déu, atleta i heroi. Inclós s'ha suggerit la possibilitt que represntn els 2 Àjax, herois homèrics que combtien junts.
Funció: Tot i k no se sap qina funció tenien, la mateixa composició de les figures fa pensar que van ser fetes x col·locar d'esquena a una paret i ser vistes frontalment, possiblement en un lloc públic de la ciutat.