Guernica Picassó models i influències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,75 KB

 

LLUM: és artificial i fins i tot irrealà els suposats focus (=finestres, quinqué i llum del sostre) no produeixen una llum racional, sinó una llum marcada per la geometrització i la multiplicitat cubista.

COLOR: hi ha una gamma cromàtica reduïda (=blanc, negre i gris)à que no hi hagi colors naturalistes fa que sigui més impactant l’obra. És menys important que el dibuix.

Al fons del quadre trobem línies arquitectòniques insinuades.


1.Anàlisi conceptual


26 d’Abril del 1937, en plena Guerra Civil Espanyolaà els avions de la legió Còndor Alemanya bombardegen la localitat basca de Gernika, on només queden dones, avis i infants.

Es considera la primera gran matança de civils de l’època contemporàniaà a Picassó de seguida li crida l’atenció i utilitza els fets per fer una obra, ja que el govern de la Segona República Espanyola li ha encarregat fer una obra per l’Exposició Internacional de París del 1937.

Picassó vol denunciar al món l’atac aeri de la població per les forces de l’aviació nazi.

Les figures, en general, s’interpreten així:

·Dona amb els braços aixecatsà és una al·legoria al dolor físic.

·Dona que correà és una metàfora dels qui són perseguits.

·Figura que aguanta el seu fill en braçosà és un símbol del dolor psicològic dels qui perden éssers estimats a la guerra + de la impotència i la vulnerabilitat dels innocents.

·3 figures representades de manera resumidaà són les 3 cruels conseqüències que comporta una guerra.

·Soldat esquarterat (=cap i braç)à és una al·legoria a la separació de les dues Espanyes enfrontades a la Guerra Civil.

·Personatge que introdueix el quinqué per la finestraà significa la voluntat dels supervivents de fer conèixer al món el que estan vivint.

·Llum que penja del sostreà es relaciona amb la falsa propaganda nacional que vol imputar els fets al bàndol republicà.

·Cavallà es relaciona amb la població espanyola i ha estat vençut per la força bruta del toro.

·Ocellà es vincula al colom de la Pau, que ha estat deixat de banda.

La interpretació oberta de cada personatge, objecte i figura ha fet que molta gent hi trobi diferents significatsà és l’objectiu de Picassó.

L’artista, de fet, afirma que en definitiva el que hi ha al quadre són 4 figures femenines cridant, un home caigut i 3 animals en un paisatge força urbà destruït per les bombes.

Malgrat dir-se Guernica, no hi ha res explícit que recordi el poble basc.

Funció = denúncia contra la duresa i la crueltat de la guerra.

Quan acaba la Guerra Civil Espanyolaà Picassó no vol que l’obra estigui a Espanya perquè no hi ha un règim democràtic. Per això es trasllada a Nova York i fins el 1981 no torna a Espanya aquesta.

1.Antecedents, influències, comparació amb altres obres de l’autor i evolució


Antecedents =          

·Un dels frontons del temple de Zeus a Olímpiaà això es veu en l’estructura formal.

·Composicions barroques i quadres històrics i ROMànticsà això es veu en l’acumulació de personatges de manera caòtica.

·La matança dels innocents de Guido Renià això es veu en el cap de la dona que entra per la finestra amb el quinqué.

·El tres de maig de 1808 de Goyaà això es veu en la temàtica.

Altres obres de l’autor = gravats (Somni i mentida de FrancoLa minotauromàquia...), obres a favor de la Pau i en contra del salvatgisme humà (OssariLa matança de Corea...).





Entradas relacionadas: