Grups vs Equips de Treball: Creació i Model d'Acta

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,17 KB

Comparativa: Grups vs. Equips de Treball

Líder
Grup: Fort i unipersonal
Equip: Lideratge compartit
Responsabilitat
Grup: Individual
Equip: Individual i solidària
Objectius
Grup: Els membres tenen el mateix objectiu que l’organització.
Equip: Els membres tenen un propòsit específic.
Producte del treball
Grup: Individual
Equip: Col·lectiu
Reunions
Grup: L’eficiència és l’eix de les reunions.
Equip: Es fomenta la discussió i la resolució de problemes.
Efectivitat
Grup: Es mesura d’acord amb els resultats financers.
Equip: Es mesura sobre la base dels resultats obtinguts.
Decisions
Grup: Es discuteixen, es decideixen i es deleguen.
Equip: Es discuteixen, es decideixen i es treballen en comú.
Habilitats
Grup: Aleatòries i diverses
Equip: Complementàries
Sinergia
Grup: Neutral (en alguns casos, fins i tot negativa)
Equip: Positiva
Fita
Grup: Compartir informació
Equip: Treball col·lectiu
Comunicació
Grup: No necessàriament implica arribar a un consens.
Equip: És la base per arribar a un consens i assolir els objectius.
Característiques personals
Grup: A més de l’interès comú, hi ha d’haver certa homogeneïtat.
Equip: Heterogeneïtat (maneres de pensar, càrrecs, nivell educacional) important per complementar-se.
Relacions interpersonals
Grup: Informals, reunions espontànies.
Equip: Formals.

Com Crear un Equip de Treball Efectiu

  1. Identificar les funcions: Encara que puguin variar, cal predir les funcions inicials de l'equip.
  2. Establir l'objectiu final: Definir la meta clara de l'equip.
  3. Seleccionar els membres adients: Valorar funcions, adequació, rols, capacitats, habilitats i coneixements variats (actuals i futurs). Considerar:
    • Contractar per actitud i formar en capacitats.
    • Dimensionar el grup: Evitar equips massa nombrosos per no afectar la productivitat.
    • Considerar les motivacions individuals per incentivar.
    • Establir un sistema de contribucions i recompenses transparent i equitatiu.

Exemple Pràctic: Creació d'Equip de Control de Comptes

Una empresa vol crear un equip per controlar els seus comptes. Primer: identificar funcions (ex: elaborar i controlar el pressupost anual). Segon: establir l'objectiu final (ex: pressupost màxim de 100.000 €). Tercer: escollir membres amb coneixements complementaris (ex: especialista en comptabilitat financera, un altre en costos, un expert en eines informàtiques i un redactor d'informes).

Model d'Acta de Reunió (Ajuntament XXX)

Dades de la Reunió

  • Núm. Reunió: [Número]
  • Data: [Dia]
  • Hora: [Hora]
  • Lloc: [Lloc]

Assistents

  • Presents: [Llista d'assistents]
  • Absents: [Llista d'absents]
  • Absents amb excusa: [Llista d'absents amb excusa]

Ordre del Dia

  1. Seguiment i balanç de les accions realitzades durant el 1r trimestre de l'any.
  2. Informació i coordinació de les accions a realitzar durant el 2n trimestre. Aportacions i suggeriments de les entitats.
  3. Organització d'una campanya de sensibilització ciutadana envers el col·lectiu de persones del municipi sense cobertura de les necessitats bàsiques.

Desenvolupament i Acords

  1. Les diverses entitats fan balanç de les accions dutes a terme pels diversos organismes i del seu impacte al municipi. [Detalls del balanç...]
  2. S'exposen les accions a realitzar durant el segon trimestre. S'acorda continuar amb el sistema actual de coordinació portat a terme per la tècnica [...]. S'avaluen positivament els contactes quinzenals i s'acorda continuar-los. [Altres detalls...]
  3. Es pren l'acord per unanimitat: les entitats [...] faran una proposta de campanya. En la pròxima trobada es presentarà un esborrany. [Detalls de l'acord...]

Tancament

La tècnica de la Regidoria d'Acció Social dona por finalitzada la reunió a les [Hora de finalització].

Signatures

Vist i plau (qui convoca):

[Espai per signatura]

Secretari/ària:

[Espai per signatura]

Entradas relacionadas: