Grups vs Equips de Treball: Creació i Model d'Acta
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,17 KB
Comparativa: Grups vs. Equips de Treball
- Líder
- Grup: Fort i unipersonal
- Equip: Lideratge compartit
- Responsabilitat
- Grup: Individual
- Equip: Individual i solidària
- Objectius
- Grup: Els membres tenen el mateix objectiu que l’organització.
- Equip: Els membres tenen un propòsit específic.
- Producte del treball
- Grup: Individual
- Equip: Col·lectiu
- Reunions
- Grup: L’eficiència és l’eix de les reunions.
- Equip: Es fomenta la discussió i la resolució de problemes.
- Efectivitat
- Grup: Es mesura d’acord amb els resultats financers.
- Equip: Es mesura sobre la base dels resultats obtinguts.
- Decisions
- Grup: Es discuteixen, es decideixen i es deleguen.
- Equip: Es discuteixen, es decideixen i es treballen en comú.
- Habilitats
- Grup: Aleatòries i diverses
- Equip: Complementàries
- Sinergia
- Grup: Neutral (en alguns casos, fins i tot negativa)
- Equip: Positiva
- Fita
- Grup: Compartir informació
- Equip: Treball col·lectiu
- Comunicació
- Grup: No necessàriament implica arribar a un consens.
- Equip: És la base per arribar a un consens i assolir els objectius.
- Característiques personals
- Grup: A més de l’interès comú, hi ha d’haver certa homogeneïtat.
- Equip: Heterogeneïtat (maneres de pensar, càrrecs, nivell educacional) important per complementar-se.
- Relacions interpersonals
- Grup: Informals, reunions espontànies.
- Equip: Formals.
Com Crear un Equip de Treball Efectiu
- Identificar les funcions: Encara que puguin variar, cal predir les funcions inicials de l'equip.
- Establir l'objectiu final: Definir la meta clara de l'equip.
- Seleccionar els membres adients: Valorar funcions, adequació, rols, capacitats, habilitats i coneixements variats (actuals i futurs). Considerar:
- Contractar per actitud i formar en capacitats.
- Dimensionar el grup: Evitar equips massa nombrosos per no afectar la productivitat.
- Considerar les motivacions individuals per incentivar.
- Establir un sistema de contribucions i recompenses transparent i equitatiu.
Exemple Pràctic: Creació d'Equip de Control de Comptes
Una empresa vol crear un equip per controlar els seus comptes. Primer: identificar funcions (ex: elaborar i controlar el pressupost anual). Segon: establir l'objectiu final (ex: pressupost màxim de 100.000 €). Tercer: escollir membres amb coneixements complementaris (ex: especialista en comptabilitat financera, un altre en costos, un expert en eines informàtiques i un redactor d'informes).
Model d'Acta de Reunió (Ajuntament XXX)
Dades de la Reunió
- Núm. Reunió: [Número]
- Data: [Dia]
- Hora: [Hora]
- Lloc: [Lloc]
Assistents
- Presents: [Llista d'assistents]
- Absents: [Llista d'absents]
- Absents amb excusa: [Llista d'absents amb excusa]
Ordre del Dia
- Seguiment i balanç de les accions realitzades durant el 1r trimestre de l'any.
- Informació i coordinació de les accions a realitzar durant el 2n trimestre. Aportacions i suggeriments de les entitats.
- Organització d'una campanya de sensibilització ciutadana envers el col·lectiu de persones del municipi sense cobertura de les necessitats bàsiques.
Desenvolupament i Acords
- Les diverses entitats fan balanç de les accions dutes a terme pels diversos organismes i del seu impacte al municipi. [Detalls del balanç...]
- S'exposen les accions a realitzar durant el segon trimestre. S'acorda continuar amb el sistema actual de coordinació portat a terme per la tècnica [...]. S'avaluen positivament els contactes quinzenals i s'acorda continuar-los. [Altres detalls...]
- Es pren l'acord per unanimitat: les entitats [...] faran una proposta de campanya. En la pròxima trobada es presentarà un esborrany. [Detalls de l'acord...]
Tancament
La tècnica de la Regidoria d'Acció Social dona por finalitzada la reunió a les [Hora de finalització].
Signatures
Vist i plau (qui convoca):
[Espai per signatura]
Secretari/ària:
[Espai per signatura]