Fórmula quota de mercat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,27 KB

8.1- El departament comercial:*
La funció comercial inclou el conjunt d’activitats necessàries per a fer arribar al consumidor els béns i serveis produïts per l’empresa.
Les funcions més importants que fa són:

-planificació i control:

consisteix a precisar,les accions futures (planificació) i posteriorment comparar els resultats reals de l’activitat amb les previsions fetes anteriorment per a treure conclusions d’aquesta comparació(control).

–estudi de mercat:

proporciona la informació que permet a la direcció de l’empresa fixar la seva política i prendre desicions sobre bases segures.L’estudi de mercat utilitza diverses fonts d’informació i tècniques de recollides de dades (enquestes,entrevistes,etc) per a intentar determinar les preferències de compra dels consumidors.

–Promoció i publicitat del producte:

amb la publicitat es dóna a conèixer el producte al client;s’informa de les seves característiques i es destaca el principal atribut que el diferencia de la competència. Amb la promoció es pretén incrementar les vendes durant un període de temps concret.

–vendes:

consisteix a organitzar la venda directa i també la relació amb els canals de distribució(intermediaris). És la funció més important de totes les que es duen a terme al departament comercial, ja que a través d eles vendes l’empresa aconsegueix els ingressos(facturació) totes les activitats de les empreses generen despeses i l’objectiu es compensar-los per mitjà de les vendes
.8.2- El mercat:
En la funció comercial hi ha 3 elements importants: el producte (béns i serveis), l’empresa que fabrica el producte i el consumidor que satisfà les seves necessitats amb la compra del producte. *s’entén per mercat el conjunt d’activitats de compravenda d’un producte dutes a termes per oferents(venedors) i demandants(compradors).

A.- Tipus de mercats:


-competència perfecta:-

homogeneïtat de producte->allò que ven un oferents és el mateix que venen els altres. –gran nombre d’oferents i demandants->les decisions d’un oferent particular tenen escassa influència sobre el mercat total. –coneixement total del mercat->els participants tenen total informació de les condicions del mercat. –llibertat d’entrada i de sortida del mercat->si les expectatives que ofereix el mercat són bones, hi haurà empreses que vulguin entrar-hi, mentre que si una empresa no obté beneficis,pot deixar de fabricar aquest producte. El preu s’estableix pel joc de l’oferta i la demanda.
Cap empresa té poder sobre el mercat.

–competència imperfecta:

les empreses intenten aconseguir el màxim control possible del mercat per a així poder tenir influència en el preu del producte i millorar el seu benefici. Els competidors si n’hi ha poden influir sobre els beneficis dels seus competidors, els esforços per a millorar els resultats propis perjudiquen els resultats aliens. Principals exemples: -

Monopoli:

és el tipus de mercat oposat al de la competència perfecta. Només hi ha un venedor i molts compradors, per tant, l’oferent té plena capacitat per a determinar el preu i per a decidir la quantitat que vol produir. –Oligopoli:
es forma quan hi ha pocs venedors (oferents) i un gran nombre de compradors(demandants).La competència és molt forta i, com que hi ha poques empreses,la política comercial adoptada per una d’elles influeix en la de les altres. Competència monopolística:
es dóna quan hi ha un gran nombre de compradors i venedors d’un producte que no és homogeni. L’empresa intenta diferenciar el seu producte dels altres; per això, li dóna les formes i característiques que el fan més desitjable, amb la intenció d’individualitzar al màxim el seu mercat de vendes.

B.Demanda total i demanda d’empresa

*la demanda és la quantitat de productes i serveis que estan disposats a adquirir els compradors en un període determinat. –demanda total:
és la quantitat total de les compres que es fan en un període. Es calcula sumant les vendes totals que fan totes les empreses que el comercialitzen. –Demanda d’empresa:
són la quantitat de compres d’un producte que es du a terme en una empresa concreta durant un període determinat.- La demanda potencial d’un mercat és la quantitat màxima de vendes a què es podria arribar en un període determinat. La diferència entre demanda total i demanda potencial consisteix en el fet que la potencial és un concepte teòric, mentre que la total és la demanda que existeix realment.
C.-Quota de mercat és la part promocional del total de vendes que li correspon. Quota de mercat=mercat d’empreses/mercat total *100.8.3


–Competència monopolística:


es dóna quan hi ha un gran nombre de compradors i venedors d’un producte que no és homogeni. L’empresa intenta diferenciar el seu producte dels altres; per això, li dóna les formes i característiques que el fan més desitjable, amb la intenció d’individualitzar al màxim el seu mercat de vendes.

B.Demanda total i demanda d’empresa:

La demanda és la quantitat de productes i serveis que estan disposats a adquirir els compradors en un període determinat. –demanda total: és la quantitat total de les compres que es fan en un període. Es calcula sumant les vendes totals que fan totes les empreses que el comercialitzen. –Demanda d’empresa: són la quantitat de compres d’un producte que es du a terme en una empresa concreta durant un període determinat.- La demanda potencial d’un mercat és la quantitat màxima de vendes a què es podria arribar en un període determinat. La diferència entre demanda total i demanda potencial consisteix en el fet que la potencial és un concepte teòric, mentre que la total és la demanda que existeix realment.
C.-Quota de mercat és la part promocional del total de vendes que li correspon. Quota de mercat=mercat d’empreses/mercat total *100.
8.3 Estudi de mercat:
consisteix a recopilar,elaborar i analitzar informació sobre l’entorn en general, la competència i el consumidor. Ja no se compra tot el que es fabrica, sinó que les empreses han de descobrir les necessitats dels consumidors. Les necessitats dels consumidors varien en funció dels canvis que es produeixen en la societat i a mes , és important tenir en compte que les necessitats humanes són il•limitades.

A.- fases de l’estudi de mercat:


1.Definició de l’objectiu de la investigació:

cal tenir clar que es pretén saber i on es pot arribar, si no es té clar l’objectiu es corre el perill de donar un enfocament equivocat amb la pèrdua d’esforç.Un objectiu per a aquest tipus d’estudi és la detecció de les necessitats del consumidor per a crear i llançar un producte nou.
2.- Disseny del model d’investigació:
un cop definit l’objectiu de l’estudi,cal determinar com es durà a terme la investigació. Les principals fonts són:-informació interna de l’empresa: informació que s’obté a partir d’informes elaborats per l’empresa i entrevistes amb executius.-Dades estadístiques oficials publicades: informació que s’obté d’anuaris,d’estudis d’un determinat sector en l’àmbit nacional o internacional.-Investigacions fetes cap a l’exterior: informació que s’obté de l’exterior de l’empresa. Es tracta de sortir fora de l’empresa i cercar informació sobre la competència,les preferències dels clients.

3.- Recollida de dades:

poden ser de 2 tipus: -dades primàries: es tracta d’informació no estructurada que s’ha recollit especialment per a l’estudi.-dades secundàries: es tracta d’una informació estructurada i de ràpida disponibilitat; aquestes dades,han estat recollides prèviament amb algun altre propòsit.

Dades primaries;

es tracta d’informació no estructurada que s’ha recollit especialment per a l’estudi en qüestió.

Dades secundaries:

consisteix en una informació estructurada i de rapida disponiblitat. Aquestes dades han estat recollides previament amb un altre proposit, per exemple, poden ser molt útils els resultats d’un cens. 
Classificació i estructuració de les dades, se’n fa una classificació per mitra de procediments estadístics (grafics, taules, etc.). 

Analisi i interpretació de les dades

quan es tenen totes les dades reunides i classificades,es passa a la fase d'anàlisi de resultats. 
Presentació dels resultats, es tracta d’un treball de síntesi que ha de contenir les parts següents: a) analisi del problema: plantejament i objectius que es pretenia aconseguir amb l’estudi b) analisi de la metodología que s’ha utilitzat c)resultats tecnics: recull en taules i grafics el resultats obtinguts de l’analisi d) conclusions en les quals s’estableixen les recomanacions i conseqüències que s’extrauen de la investigació.

*Tecniques de recollida de dades primaries:

 L’enquesta-> consisteix a presentar a una persona o grup de persones una serie de preguntes perque les responguin. Es recullen les dades d’una part representativa de la població (conjunt de persones que tenen la informació que es necesita) que s’anomena mostra. Alguns tipus d’enquesta son: Entrevista personal-Es realitza mitjançant persones que contracten directament amb l’entrevistat. Es pot fer en el lloc de compra, al carrer… Es el metode mes eficaz per fer enquestes , pero implica un cost elevat. 

Entradas relacionadas: