Explicament de pe que uan a l´hemisferi nord es hivern i al hemisferi sud es estiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,95 KB

 

TEMA 3:

La Terra paral·lela

.

Alemany, C i Tió, M

.

L’objectiu és crear una maqueta de la Terra i situar-la sobre el sòl que trepitgem, de forma que el lloc on ens trobem sigui el punt més alt de l’esfera de la maqueta. Tindrem una imatge paral·lela de la Terra.

Què podem observar?


- Algunes zones estan il·luminades pel Sol i d’altres no. En uns llocs de la Terra és de dia, i en altres de nit.

- La Terra es mou al revés de les agulles del rellotge.

- A l’hivern a l’hemisferi nord no hi ha llum, en canvi a l’estiu al pol nord hi ha moltes hores de dia.

- Els llocs situats en un mateix meridià sempre és la mateixa hora.

- Les ombres al matí van cap a l’oest, al migdia cap al nord i a la tarda cap a l’est.

- El motiu de les estacions és el moviment de translació de la Terra, que quan a l’hemisferi nord és estiu a l’hemisferi sud és hivern. A la primavera i a la tardor hi ha igual d’hores de dia que de nit.


TEMA 3.

Els croquis. Els esquemes cartogràfics i l’aprenentatge espacial


Comes, P

El procés d'elaboració del croquis:

La esquematització gràfica s’aconsegueix mitjançant l'aplicació d'unes senzilles tècniques de confecció de croquis. Confeccionar significa passar de tenir un full en blanc a un esquema gràfic. El procés de confecció compren 4 fases:

1. La formalització de l'espai o la confecció d'una quadrícula matriu d'orientació


Posar límits i controlar l'espai.

2. La geometrització de l'espai o representació esquemàtica dels contorns


Es tracta de la idea bàsica de la forma i de les dimensions del que volem representar.

3. La figuració o representació de la informació temàtica mitjançant la simbolització


Aplicar els símbols que representen el nucli de la idea que tractem d'aprendre.

4. La identificació verbal o toponímica


Acompanyar les imatges o mapes de petits fragments de text descriptiu complementari del que s'observa visualment.


Entradas relacionadas: