Estil d'aprenentatge resolució de problemes educació física

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,56 KB

 

Com es planteja el currículum de matemàtiques a l’educació Primària?


Es planteja amb la perspectiva d’un aprenentatge de les matemàtiques per a la vida diària que ajudi a interpretar el món que ens envolta, facilitant la quantificació i la mesura de fets i processos naturals i socials, per tal de poder-los comparar, ordenar, classificar i per tant conèixer-los millor; organitzant la situació dins de l’espai i del temps; permetent descobrir semblances i regularitats en l’observació de l’entorn; modelitzant problemes de la vida real, per tal de cercar-hi solucions; fomentant la comunicació de coneixements i d’informació; i facilitant la fonamentació de criteris i la presa de decisions.

Quines són les 4 dimensions que incorporen les competències matemàtiques de l’educació primària?


Resolució de problemes, raonament i prova, connexions i comunicació i representació.

Entrevista a José Antonio Fernández Bravo:



Recordes alguna de les tres idees principals que vam destacar?

1.- "S'ha d'ensenyar des del cervell del qui aprèn i no pas des del cervell del qui ensenya"

2.- "Avanç didàctic és obtenir un major rendiment amb un menor esforç tant per part del mestre com de l'alumne. El mètode o la metodologia fa comprendre millor el que volem fer i a més treballem menys".

3.-  "Actualment a vegades es creu que per millorar el nivell s'han d'augmentar els continguts, però això és erroni. Contingut és el que s'ensenya i coneixement és el que es queda cada persona"Metàfora “Conte de la princesa” 

Perquè no hi havia cap pretendent que pogués conquistar-la? Extrapola la metàfora a la realitat de l’aula entre els/les alumnes i els /les mestres.

1. Fins l'ultim pretendent no s'n va donar compte que la princesa tenia miopia. La solució no es posar-li ulleres sinó que has d'actuar com el nen ho necessiti ja que, cadascú té una necessitat. 2. S'ha d'escoltar al nen.

Diferències entre seqüenciar i comptar. Amb quin material o vam treballar a l’aula i quines activitats vam fer?


Seqüenciar:

 Establir una serie o succesió de coses que guarden entre si una certa relació. Ex: escales.

COMPTAR:

 Numerar un per un els objectes per a determinar la seva quantitat. Ex: Targetes amb boletes. 

VíDeó. Una de monedes. Eduardo Sáenz. Perquè s’equivocava el nen? Recordes la crítica constructiva que vam fer sobre l’Eduardo? 

Quan el mestre/a intimida el nen, aquest ja no pot raonar. El que fa és pensar molt ràpid. Preguntar perque dona la seva primera resposta, ja que, es fruit del seu raonament. Ajudar a que reflexioni, i deixar que s'equivoqui per a q arribi a un resultat.






Entradas relacionadas: