Espainiakq errepide sarearen 1 r u z ki n

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,4 KB

 

¡Escribe tu texto aquí!

ESPAINIAKQ ERREPIDE SAREAREN

1 R U Z KI N 

Aurrean Dugun mapa 2008ko Espainiako errepide sarea adierazten du Anaya Touring
Club-aren Datuen arabera. Mapa lineala Dela esan daiteke Mota desberdinetako errepideak I
kolorezko Lerroen bidez adierazita daudelako: autobideak Eta Autobiak lerro-jarraitu Urdinez,

eraikitzen Ari direnak borobilez osatutako lerroekin Eta, azkenik, Bestelako errepideak lerro-
J
jarraitu Gorriaz irudikatuta.
,

Lehenik Eta behin, esan Beharra dago Espainiako lurraldetako Garraio sarearen
banaketa irregularra dela eta lotuta Dagoela biztanleriaren eta dentsitatearekin eta industria
sektoreen garapenarekin. Horregatik, Madril eta Bartzelona metropoliak Dira dentsitate
handieneko sareak dituztenak. Garraio Sare hau, XX. Mendearen bigarren erditik asko hobetu
da eman Diren Ekonomi- eta gizarte-aldaketen Ondorioz eta, gaur egun ere, hasiz Doa.

-r. ~ 6
.~ ~ ~~'(' I e'riar-penintsulako Errepide-sareak diseinu Erradiala Duo Erdigunea Madrilen dago eta
ardatzak ditu periferiako Portu eta hiri Nagusietarantz, bertan biztanleria Eta jarduera
ekonomikoa biltzen dira Eta. Eredu hori Estatuaren eredu zentralistari dagokio. XVII. mendean
abiatu zen Borboitarrekin Eta 1960ko Hamarkadan Sendotu zen, errepide sarea modernizatu
zenean. Gaur Egun, egitura Erradialari eusten zaio, baina zeharkako Ardatz batzuk gehitu
zaizkio, Hala nola, Ebrokoa, Mediterraneokoa Eta Andaluziakoa. Mapan ikusi Daitekeenez
autobideak eta autobia gehienak Madrilekin daude lotuta, urdinez Adierazita.

Ezaugarri teknikoak askotarikoak Dira. Estatuko Autobide Eta autobia Gehienak daude
eta Ez dute 7m-tik beherako Zatirik, mapan urdinez Adierazita, aglomeratu asfaltikodun
zoladura Da nagusi, kalitate Handiagoa Duelako. Sare Autonomikoak eta tokikoak Gutxiegitasun
gehiago dituzte Zabalerari Eta Zoladurari Dagokionez, mapan gorriz aurkitzen Ditugunak ,alegia.

Gainera, mapan ikus Daitekeen bezala, lurralde-desoreka Argiak daude: bai sarearen
dentsitateari Dagokionez, bai Trafikoaren intentsitateari eta irisgarritasunari dagokionez.
Sarearen Dentsitatea handiagoa da Ekonomiari begira dinamikoenak Diren Erkidegoetan
(Madril, Katalunia,Valentziako Erkidegoa), biztanleria Sakabanatua Eta erliebe Gorabeheratsua
duten inguruetan (Bizkaiko Golkoaren Ingurua) eta uharteetan. Eta txikiagoa Da oso Dinamikoak
ez diren erkidegoetan eta biztanle-nukleo pilatu Eta urriak dituzten inguruetan (Extremadura,
Aragoi, bi Gaztelak eta Andaluzia).

Trafikoaren intentsitateari dagokionez, Handiagoa Da edukiera handiko bideetan, Batez
ere, Mediterraneoko Eta Ebroko Korridoreetan, bertan, Hiri- industria- eta turismo-dentsitate
handienak daudelako.

Irisgarritasuna errepidez handiagoa eta homogeneoagoa Da beste Garraio-azpiegitura
batzuena baino. Hala Ere, hurrengo Hauetan pilatzen da; Industria- eta turismo-gune
nagusietan, azpiegitura gehiago eta Kalitate Handiagokoak erakarri zituzten-eta, batez ere,
edukiera handiko Zenbait Bideek bat egiten duten puntuetan {Madril, Bartzelona eta Zaragoza). Aitzitik, irisgarritasuna txikiagoa da Frantziaren eta Portugalen Ondoko muga- inguruetan. 

Esan beharra Dago errepide-sarearen Errepide garrantzitsuenak Honako hauek Direla:

I-N: Madril-Burgos-Irun

II-N: Madril, Zaragoza eta Katalunia. 

III-N: Madril-Valentzia

IV-N: Madril-Sevilla-Cadiz.

V-N: Madru-Badajoz-e-Portuqal VI-N: Madril-Coruña

~'

Azkenik, garrantzitsua da aipatzea GArraio Azpiegituraren Plan Estrategikoa, errepide

sarearen arazoak Konpontzea eta arautzea Du helburu: lurralde Osoari errepidez irisgarritasuna
handiena Ematea, egin Gabe dauden ardatzak Ixtea Eta Europar Batasunarekin errepidez
dagoen Integrazioa Bultzatzea. Gainera, errepideko garraioari dagokionez egiten Den
ingurumen-jarduna Automobilen kutsadura murriztea Da, garraio Kolektiboa Eta Trenbidea
sustatuz. Horrez gain, "errepide Berdeak" bultzatuko Dira ingurumen-balio Handia Dutelako. 



Entradas relacionadas: