Espainiako garraio sarea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,63 KB

 

Industri deslokalizazio: globalizazio sistemaren barruan ematen den industrien aldaketari deritzo, sortutako lekutik beste toki batera;  honen arrazoiak, abantailak dira, hala nola, eskulan merkeagoa eta legedi suabeagoa. Eta hau dena irabaziak gehitzeko helburuarekin-- Goi-teknologiako industria:
Puntako aurrerapen teknikoak erabiltzen dituzten eta I+G+B inbertitzen duten industriak dira, hala nola, automatizazioak, mikro-elektronika, bio-teknologiak, telekomunikazioak.... Eta hauek parke teknologikoetan kokatuta egoten dira-- Tertziarizazio: Herrialde garatuetan ematen den hirugarren sektorearen nagusitasuna da beste bi arloekin konparatuta, ohikoa hiri handietan eta turismo hirietan--  Garapen iraunkorra: pertsonen beharrak asetzea helburu duen eredu ekonomikoa da baina baliabide naturalak behar diren bezala ustiatuz eta zainduz ondorengo belaunaldien beharrak asetzea ziurtatzeko--

Garraio azpiegitura

Autobus, aireportu, metro… terminalak zein garraiobide sare desberdinek osatzen duten egitura


Espainako industrien kokapena: Espainiako industria sektoreak oso idatzi vigorarte--  Espainiako industrien artean desoreka da nagusi, lau eremu bereiz daiteke garrantziaren arabera: 1) eremu garatuak,, Madril ta Bartzelonan. Multinazionalak bertan inbertitzen dute. Erabakiak hartzeko gunea da ta industriaren tertziarizazioa dago. 2) Hedatzen ari diren industria eskualdeak, bi zatitan banatuta: a) Ebro haraneko ingurunea ta Mediterraneo-ardatza b) Metropoliekiko koroa 3) gainbeheran dauden eremu industrialakAsturias, Kantabria, EAE daude. Krisian dauden industria-sektore helduak; Lan-merkatuaren prestakuntza erdiko edo txikia; sindikatuak errotuta ta ingurumena hondatua 4) gutxi industrializaturiko zein induzitutako eskualdeak  Gaztela-Mantxa,  Extremadura, Balearrak ta Kanarietan. Lehiakortasun txikia: kokapenagatik eta tamainagatik-- Ondorioak: 4 espazio hauek ondorio batzuk ekarri: populazio banaketaren desorekak,  goi mailako zerbitzuen desorekak; hiritarren errenta-desoreka;  hirien ekipamenduetan desoreka;  garraiobide-sarearen erabilera ta hornikuntza  tekniko ezberdina

Espainiako trenbide sarearen iruzkina: Sarrera: Aurrean dugun mapa espanako errepide sarearena da, ta dakigu garraioak hirugarren sektorekoak direla. Ekonomian, 50tik aurrera, tertziarizazioa nabarmendu. Prozesu hori ezberdina autonomia erkidego guztietan, ta eskualdeen arteko desorekak areagotu ziren. Hirugarren sektorearen pisua handiagoa da turismo zonaldeetan ta goiz industrializatutako hirietan. Zerbitzuetan garraioak eta komunikabideak %11 suposatzen dute--    Sare hau ulertzeko, garraioak zer diren argitu behar da: pertsonak edo merkantziak mugitzeko bitartekoen multzoa da. Garraio sistemen eraikuntzan faktore ezberdinek eragina: ingurune naturala, faktore sozioekonomikoak ta prozesua historikoa. Garraio­ sareek  aldatzen dute ingurune naturala--  espanako garraio sareak, hurrengo ezaugarri hauek dituzte: banaketa irregularra, ingurune fisiko desegokian egituratu dira sare desberdinak, erliebea gorabeheratsua baita, itxura erradialeko sareak dira, ta erdigunea Madril, errepide sarea guztietan garrantzitsuena, helburua europako garraio sarean sartzea--  

Garapena: mapari atxikituz, itxura zentralistaren ondorio da eraketa erradiala. XIX-XX mende bitartean, trena garraio nagusi; gaur egun bigarren mailan-- Trenbide sareen dentsitatea txikia EBko beste estatuekin alderatuz-- Hiru sare ditu: a) Espainiako Estatuko burdinbide sarea:
Egitura erradiala ta trenbide gehieneko aldeak Madril, Bartzelona, Zaragoza, Valentzia ta Sevilla inguruan b)Espainiako Trenbide estuak: ibilbide laburreko trafiko arazoka konpondu. Bizkaiko Golkoan ta Madrilen c) Abiadura handiko sarea: Lehena Madril-Sevilla.  Renferen marka komertzial bat ta munduko 3.Postuan gaur egun. Azkarra, kutsakorra ta garestia da-- Ezaugarri teknikoak onak ta txarrak dira. Burdinbidearen  zati bat berriztuta  dago bestea , nahiko  eskasa  da-- Bidaiari  ta merkantzien  trafikoa  bideratu  beharko  litzateke-- Lurraldetik   lurraldera  desoreka  handia:  hobekien  hornituak lurralde  garatuenak   dira besteek  batzuek  berriz,  azpiegitura  eskasa-- Espainiak  Europako   burdinbide  sarean  sartu nahi du. Bi eragozpen: Pirinioak ta burdinbidearen   zabalera. AHT bakarrik integratuta-- Ondorioz sarean hobekuntzak egiteko beharra dago, sarea handituz erradialtasua gainditzeko ta aurrerakuntza teknikoak bultzatuz

Entradas relacionadas: