Errepide garraioa geografia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,93 KB

 

Industri deslokalizazio: globalizazio sistemaren barruan ematen den industrien aldaketari deritzo, sortutako lekutik beste toki batera;  honen arrazoiak, abantailak dira, hala nola, eskulan merkeagoa eta legedi suabeagoa. Eta hau dena irabaziak gehitzeko helburuarekin-- Goi-teknologiako industria:
Puntako aurrerapen teknikoak erabiltzen dituzten eta I+G+B inbertitzen duten industriak dira, hala nola, automatizazioak, mikro-elektronika, bio-teknologiak, telekomunikazioak.... Eta hauek parke teknologikoetan kokatuta egoten dira-- Tertziarizazio: Herrialde garatuetan ematen den hirugarren sektorearen nagusitasuna da beste bi arloekin konparatuta, ohikoa hiri handietan eta turismo hirietan--  Garapen iraunkorra: pertsonen beharrak asetzea helburu duen eredu ekonomikoa da baina baliabide naturalak behar diren bezala ustiatuz eta zainduz ondorengo belaunaldien beharrak asetzea ziurtatzeko-- Garraio azpiegitura: autobus, aireportu, metro… terminalak zein garraiobide sare desberdinek osatzen duten egitura


Espainako industrien kokapena: Espainiako industria sektoreak oso idatzi vigorarte--  Espainiako industrien artean desoreka da nagusi, lau eremu bereiz daiteke garrantziaren arabera: 1) eremu garatuak,, Madril ta Bartzelonan. Multinazionalak bertan inbertitzen dute. Erabakiak hartzeko gunea da ta industriaren tertziarizazioa dago. 2) Hedatzen ari diren industria eskualdeak, bi zatitan banatuta: a) Ebro haraneko ingurunea ta Mediterraneo-ardatza b) Metropoliekiko koroa 3) gainbeheran dauden eremu industrialakAsturias, Kantabria, EAE daude. Krisian dauden industria-sektore helduak; Lan-merkatuaren prestakuntza erdiko edo txikia; sindikatuak errotuta ta ingurumena hondatua 4) gutxi industrializaturiko zein induzitutako eskualdeak  Gaztela-Mantxa,  Extremadura, Balearrak ta Kanarietan. Lehiakortasun txikia: kokapenagatik eta tamainagatik-- Ondorioak: 4 espazio hauek ondorio batzuk ekarri: populazio banaketaren desorekak,  goi mailako zerbitzuen desorekak; hiritarren errenta-desoreka;  hirien ekipamenduetan desoreka;  garraiobide-sarearen erabilera ta hornikuntza  tekniko ezberdina

Espainako errepide sarearen iruzkina: Sarrera: Aurrean dugun mapa espanako errepide sarearena da, ta dakigu garraioak hirugarren sektorekoak direla. Ekonomian, 50tik aurrera, tertziarizazioa nabarmendu. Prozesu hori ezberdina autonomia erkidego guztietan, ta eskualdeen arteko desorekak areagotu ziren. Hirugarren sektorearen pisua handiagoa da turismo zonaldeetan ta goiz industrializatutako hirietan. Zerbitzuetan garraioak eta komunikabideak %11 suposatzen dute--  Sare hau ulertzeko, garraioak zer diren argitu behar da: pertsonak edo merkantziak mugitzeko bitartekoen multzoa da. Garraio sistemen eraikuntzan faktore ezberdinek eragina: ingurune naturala, faktore sozioekonomikoak ta prozesua historikoa. Garraio­ sareek  aldatzen dute ingurune naturala--

Espainiako garraio sareak, errepide sareak barne, ezaugarri hauek dituzte: banaketa irregularra, ingurune fisiko desegokian egituratu dira sare desberdinak, erliebea gorabeheratsua baita, itxura erradialeko sareak dira, ta erdigunea Madril, errepide sarea guztietan garrantzitsuena, helburua europako garraio sarean sartzea-- Garapena: errepide sarean zentratuz, esan behar dugu espainian garraio gehiena, errepidetik egiten dela. Itsas nabigazioa ere dago, ez da hainbeste erabiltzen.


Autonomiak sortu ziren momentutik, eskumen banaketak eragina izan du: estatuak kudeatutako errepideak gutxiago dira baina trafikoa dentsitate handiagoa du. Modu hierarkikoan daude egituratuta: estatuko errepide sarea eta autonomia erkidegoetako ta diputazioko errepide sarea-- Autonomietako errepideei erreparatuz, beraien helburua estatuko sarearekin lotzea da-- Trafikoa ugalketaren ondorioz, ahalmen handiko bide zati asko eraiki dira ta baita autobideak ere-- Maparen helburua erradialtasuna gainditzea zen espainia barruko garraioa ziurtatzea ta ekonomia aldetik, europarekin ondo komunikatuta egotea.  EB estatu kideetako errepideak mugetatik lotzea du asmo. Esp ta Fr arteko lehorreko komunikazioak Pirinioek mugatu ta gaur egun bi mugetatik zeharkatu bakarrik. Hau gainditzeko bi ardatz: Somporteko t Puymorenseko tunela. Por ta Esp ongi komunikatuta, Galiziatik ta beste lekutatik-- Ondorioa: hobekuntzen ondorioz, irisgarritasun tasa altua. Errepide ingurutan hiri, industria ta turismo dentsitate handienak. Hobekuntzen artea errepide azkarrak daude. Ezin da ahaztu garraioaren ingurumen arazoak. Erakundeen lehen lana autoen kutsadura murriztea ta garraio kolektibo ta trenbidea sustatzea.

Entradas relacionadas: