Erradioaktibitate artifiziala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Física

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,7 KB

 
    • Errealitatee birtuala

    Ahalmen guztiak, garatu ez dituen errealitatea adierazteko erabiltzen da. Urte hauetatik hona, hainbat eta hainbat jarduera adierazteko erabiltzenda: irakurketa birtuala, sexu birtuala, kirol birtuala, …

    Itxurazkoari eta errealari, fikziozkoari eta egiazkoari buruzko galderek bestelako esanahi bat dute teknologia berrien aro honetan. Non dago itxuraren eta errealitatearen, egiaren eta fikzioaren, arteko muga?

    Hauek dira ezaugarri aipagarrienak:

    • Informatikoa vs materiala

    • Antzeztutakoa vs gertatutakoa

    • Artifiziala vs naturala

    • Multikronikoa vs sinkronikoa:

    Teknologia berriak ez daude denbora sekuentzia lineal baten menpe denbora norabide guztietan igarotzea ahalbidetzen dutelako. Ezin delako denbora geldiarazi. Hala ere,

    • Globala vs bertokoa

    • Gaur eguneko paradigma mekaniko kuantikoa garatu

    Mekanika kuantikoak deskribatzen ditu molekulen, atomoen eta horien atalen eta partikula subatomikoen propietateak eta elkarren artean eta erradiazio elektromagnetikoarekin dituzten erlazioak.

    1900. Urtean Max Planekek planteatu zuen hipotesiaren arabera, erradiazio elektromagnetikoa ezin daiteke igorri eta xurgatu etengabe. Urtebete geroago, gorputz batek temperatura jakin batean igortzen duen erradiazio elektromagnetikoaren legea enuntziatu zuen. Planck-en legeak oinarritzat balio izan zuen Einstein eta abarren mekanika kuantikorako.

    Ezineskoa da sistema bat behatu eta neurtzea hura aldatu gabe eta ez da aurkitzen zein diren aldaketa horren kausak. Horregatik onartu behar dute zenbait printzipio:

    1. Ziurgabetasunaren printzipioa:
      Werner fisikaria alemaniarrak proposatua. Behatzaile batek ezin ditu erabi zehaztasunez aldi berean partikula baten kokapen espaziala eta bere momentua.

    2. Osagarritasun printzipioa: Bohr fisikaria daniarrak proposatua. Baldintza esperimental desberdinetan lorturiko emaitzak ezin antzeman daitezke irudi bakar batean.

    3. Gainjartzearen printzipioa: objektu batek kantitate behagarri bateko bi balio edo gehiago dituela aldi berean.

Entradas relacionadas: