Eros i psique canova ficha tecnica
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,68 KB
FITXA 64: EROS I PSIQUE
FITXA TÈCNICA
Títol:
Eros i
Psique
Autor:
Antonio
Canova (Possagno, 1757-1822)
Cronologia:
1787-1793
Estil:
neoclassicista
Tipologia:
escultura
Exempte
Material:
marbre
Mides:
1,55x
1,68 m.
Tema:
mitològic
Localització:
Museu
De Louvre (París)
BIOGRAFIA DE L’AUTOR:
Antonio Canova va ser l’escultor de més èxit del
Neoclassicisme. La seva carrera va començar com a picapedrer. La seva dedicació
és va produir arran del seu trasllat a Venècia l’any 1768. Les primeres
Escultures que va realitzar mostraven un aire viu i naturalista, que va canviar
A l’arribar a Roma, el 1781. A partir d’aquell any l’obra de Canova es va
Definir mitjançant un estil clarament influenciat per l’escultura clàssica
Antiga.
Totes Les seves obres van ser fruit d’una llarga elaboració, cosa que li va prometre Fer-ne un acabat gairebé artesanal. La seva obra va ser menystinguda durant l’època ROMàntica perquè era considerada freda i estàtica.
DESCRIPCIÓ FORMAL
Canova Expressa en aquesta escultura el regidor de l’art neoclàssic i mostra l’ideal De bellesa maculí i femení de l’època. Com positivament, els dos cossos Juvenils tracen un aspa, determinada per les ales de déu grec el centre de la Qual passa entre els llavis dels dos amants. Aquest instant fugisser del petó, Canova l’esquadra en un cercle format pels braços de Psique, que abraça el cap Del seu estimat, i els d’Eros, que envolten i agafen el cap i el cos de la seva Estimada. Amb això, l’escultor aconsegueix que l’espectador inconscientment Centri la mirada i l’atenció en aquest punt focal.
Lluny de
La característica fredor neoclàssica, l’autor aconsegueix una obra plena de
Tendresa, aspecte que es veu potenciat no només per l’elecció del moment de la
Història, sinó també pel tractament acurat del material.
Canova va aconseguir
Transformar la duresa del marbre en una textura suau i delicada polint amb
Pedra volcànica l’obra acabada i banyant-la en calç i àcid. Gràcies a aquest
Acabat, aconseguí una intensa sensació dels de l’escultura grega clàssica,
L’obra no està policromada, perquè durant el Neoclassicisme es considerava,
Erròniament, que la Grècia clàssica es valora la puresa blanca del marbre.
Precisament el marbre és polit de manera acurada, per la qual cosa no hi ha cap
D’esgast ni arruga sobre els cossos d’Eros i Psique. Canova escollia el marbre
Més blanc i una vegada acabada l’obra l’afinava amb pedra volcànica i una lletada
De calç i l’àcid que el feien lluir com si fos pell rea. Aquest tractament
Possibilita que la llum llisqui per tota l’escultura provoqui una difusió
Mirant dolç i suau.