Elements iconografics
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,96 KB
COMENTARI: COMPOSICIÓ IV – KANDINSKI
Dades bàsiques
Identificació
La pintura Composició
IV la va pintar
Kandinski al 1911. Actualment es troba a Düsseldorf.
Material
Oli i aquarel·la sobre tela amb unes mides de 1'6m x 2'5m.
Autor
Vasili Kandinski (Moscou 1866 – París 1944) va ser el primer
Artista que va anar cap a l'abstracció, tot i que al principi estava
Vinculat a l'Expressionisme.
Descripció formal
Iconografia
Abstracta. Hi ha una muntanya blava amb un castell, a l'esquerra hi
Ha una batalla campal entre els defensors del castell (línies
Rectes) i els invasors (línies corbes) sobre un arc de Sant Martí.
A primer terme uns cosacs en blanc monten guàrdia.
Funció
Estètica.
Composició
Tancada i simètrica.
Línies compositives
Diagonals.
Recursos tècnics
La barreja d'oli i aquarel·la li permitia poder fer els difuminats,
La línia i el color tenen un protagonisme paral·lel i
L'estilització de les formes tendeix cap a l'abstracció de les
Figures.
Anàlisi Estilística i significativa. Significat de l'obra
Elements propis de L'estil
Simfonia de colors i
De formes, sensació de moviment per les línies competitives i
Harmonia de colors per la combinació de càlids amb freds.
Relació entre la Forma i la funció:
Kandinski
Aconsegueix allunyar a l'espectador de les formes cognoscibles ja que
Els elements iconogràfics són molt vagues i poc recognoscibles a
Primer cop d'ull.
Iconologia
Kandinski volia que l'espectador observés l'essència de les obres
Artístiques com una combinació de formes i colors, més enllà del
Que representin.
Relació de l'obra amb L'època
La societat
Industrial necessitava suprimir les decoracions supèrflues per a les
Seves produccions estandarditzades amb la complementació de la
Indústria i el disseny per tal d'aconseguir que no es perdés
L'estètica dels objectes quotidians.
Transcendència de L'obra
L'abstracció és la Confirmació que es por fer art per l'art, sense necessitat que Estigui emmarcat en altres funcions que distorsionen el sentit de L'artista, ni elements iconogràfics que distreguin l'atenció de L'espectador en elements secundaris. Tot i que va tenir molts Problemes per a difondre's, a partir de Kandinski es van desenvolupar La resta de moviments abstractes.