Elements iconografics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,96 KB

 

COMENTARI: COMPOSICIÓ IV – KANDINSKI

Dades bàsiques

Identificació


La pintura Composició IV la va pintar Kandinski al 1911. Actualment es troba a Düsseldorf.

Material


Oli i aquarel·la sobre tela amb unes mides de 1'6m x 2'5m.

Autor


Vasili Kandinski (Moscou 1866 – París 1944) va ser el primer Artista que va anar cap a l'abstracció, tot i que al principi estava Vinculat a l'Expressionisme.

Descripció formal

Iconografia


Abstracta. Hi ha una muntanya blava amb un castell, a l'esquerra hi Ha una batalla campal entre els defensors del castell (línies Rectes) i els invasors (línies corbes) sobre un arc de Sant Martí. A primer terme uns cosacs en blanc monten guàrdia.

Funció


Estètica.

Composició


Tancada i simètrica.

Línies compositives


Diagonals.

Recursos tècnics


La barreja d'oli i aquarel·la li permitia poder fer els difuminats, La línia i el color tenen un protagonisme paral·lel i L'estilització de les formes tendeix cap a l'abstracció de les Figures.

Anàlisi Estilística i significativa. Significat de l'obra

Elements propis de L'estil


Simfonia de colors i De formes, sensació de moviment per les línies competitives i Harmonia de colors per la combinació de càlids amb freds.

Relació entre la Forma i la funció:


Kandinski Aconsegueix allunyar a l'espectador de les formes cognoscibles ja que Els elements iconogràfics són molt vagues i poc recognoscibles a Primer cop d'ull.

Iconologia


Kandinski volia que l'espectador observés l'essència de les obres Artístiques com una combinació de formes i colors, més enllà del Que representin.

Relació de l'obra amb L'època


La societat Industrial necessitava suprimir les decoracions supèrflues per a les Seves produccions estandarditzades amb la complementació de la Indústria i el disseny per tal d'aconseguir que no es perdés L'estètica dels objectes quotidians.

Transcendència de L'obra

L'abstracció és la Confirmació que es por fer art per l'art, sense necessitat que Estigui emmarcat en altres funcions que distorsionen el sentit de L'artista, ni elements iconogràfics que distreguin l'atenció de L'espectador en elements secundaris. Tot i que va tenir molts Problemes per a difondre's, a partir de Kandinski es van desenvolupar La resta de moviments abstractes.


Entradas relacionadas: