Dona i ocell

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,47 KB

 

1.Dades bàsiques: Autor (Joan Miró) Títol (Dona i ocell) Cronologia (1982) Material (Ciment, en part recobert de trencadís de diferents colors, negre, groc, verd, blanc, vermell, blau) Mides (22m d’alçada) Ub.Acutal (Parc Joan Miró de BCN)

2.Biografia: considerat un dels màxims representants del Surrealisme encara que les primeres obres mostren influencies fauvistes, cubistes i expressionistes. Volia albandonar els mètodes convencionals de la pintura per poder afavorir a una forma d’expressió que fos contemporània

3.D.Formal: Iconografia (forma vertial i complexa, es com si es tractés d’una tija que a dalt acaba amb un cap de bolet, també a dalt hi ha un rodet desigual, inclinat i buit blanc per dins coronat amb una mitja lluna groga de banyes. La tija i el cap de bolet es separen per una línia horitzontal, a la tija hi ha una mena de tall, al cap de bolet una rodona negre que s’enfonsa. Per tant observem com l’autror agafa formes de la natura i les transforma, així el creixent pot ser la lluna amb banyes o es transforma el cos d’un ocell) Funció (al·legorica i urbanística) Composició (oberta) L.Compositives (línies horitzontals i verticals corbes. Dona i ocell té configuració contrastada, la tija es l’element vertical després va el cap de bolet, tots dos són formes planes, arrodonides i còncaves)  R.Tècnics (el color s’utilitza de manera variada, el creixent és groc, el rodet i la “tija” colors de formes varies. Les textures matissades formen esquemes variats, retalls, collages, per tant tenen dinamisme com un moviment suau destacats per un fil blanc per com definir un relleu) R.Amb l’entorn (l’entorn és urbà, l’escultura destaca sobre un fons amb edificis de diferents alçadés i construits en diferents epoques i amb diferent funció.
Està situat dins d’un estany prop del marge i per tant es reflecteix)

4.Sigobra: El.Propisestil (les idees de l’autor eren la verticalitat, la monumentalitat d’escala gegantina amb gran visibilitat per mida i colors i la varietat de formes i seccions, per tant veiem com treballa el Surrealisme) R.Forma-funció (Miró ha pres diversitat de les diferents coses del món i juga amb ells, els combina per això mateix dóna a una mongeta les banyes del cargol, o la lluna… Elselements doncs son identitats molt surrrealistes, la tija vegetal té vulva. Les natures diferents, dures, toves, cel, terra, plena, buit les relaciona polsant els diferents ritmes vitals) Iconologia (significat establint diverses relacions entre escultura i diferents òrgans, criatures i elements de la natura. L’obertura negra es relaciona amb uina vulva (vulves de la Gran Maternitat de San Francisco. Lla forma vertical manifesta l’evolució en el temps, de baix fins a dalt. Les banyes expressen projecció cap l’exterior. ) R.Obra-epoca (Dona i ocell dóna la benvinguda a BCN per terra o en cotxe (ja que esta a la Gran Via i al costat de l’estació), retorna amb la seva configuració a una altre esculgura feta per Llorens i Artigas. L’obra abans es deia Dona-bolet amb barret de lluna. També te a veure l’obra amb altres de motiu femení com la Dona ampolla a Tenerife)

5.Trascobra (Es tracta d’una imatge molt lliure i original. La seva obre ofereix una versió original del moviment surrealista però diferent ja que té una mirada més lliure, neta i no pretén trencar cap convenció ni fa referencia a la mitologia, nomès està atent al que li interessa)

Entradas relacionadas: