Discobol de miro

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,97 KB

 

EL DISCÒBOL:

Cronologia: 460-450 AC. L’escultor és Miró tot i qui hi ha diverses còpies (aquesta és una copia Romana en marbre tot i que l’original era de bronze). Actualment la trobem en El Museu de les Termes de Roma (Itàlia).

Context històric: Les guerres mèdiques s’havien acabat (eren guerres entre els grecs i perses, hi van haver 3). Els grecs van intentar Aturar els perses perquè aquests s’estaven expandint massa. Al final, els grecs Van resultar victoriosos. Atenes es va convertir en una gran polis i era Governada per Perícles (polis que dominava militarment, cultural i comercial i On trobem la democràcia). També podem veure com es feien competicions Esportives que eren fonamentals en els festivals panhel·lènics dedicats als Déus. Hi havia diversos com els d’Olímpia (olímpics), etc. L’exercici físic era Molt important (tant com l’estudi de la música) sobretot en els nens a partir Dels 12 anys i ho feien amb un instructor.


Estil grec.
Característiques generals

les Principals característiques són:

·La dimensió humana de l’art i es Defuig de la monumentalitat

·La importància de la filosofia i del Pensament racional

·La religiositat que impregna tota la Cultura

·La concepció de l’art com a recerca de La bellesa

Períodes escultura grega

·Arcaic (fins el s.V a.C.)


·Sever o protoclàssic o de transició (1ra Meitat del s.V (490-450 a.C.))


·Primer classicisme o classicisme pur (segona Meitat del segle V a.C).


·Segon classicisme o postclàssic (s- IV a.C.)


·Hel·lenístic ( a partir del final del s.IV A.C.)


Estil: primer Classicisme o classicisme pur:

·Atenes gran centre artístic i polític Hèl·lade.


·Introducció de l’ordre jònic en arquitectura.


·Període de la construcció de l’acròpolí.


Estil en l’escultura:

·Introducció del moviment a través del Contrapposto i adopció de la realitat.

·Domini total de la tècnica- cànons o models De bellesa ideal, basats en l’equilibri i les proporcions entre les diverses Parts del cos. Actituds de repòs i expressió serena.

·Reproducció fidel de l’anatomia humana.

·Tractament de la roba permet suggerir les Formes ocultes.

·Es perd rigidesa i frontalitat


Anàlisi formal: És La obra mestra de Miró i tracta d’un atleta en el moment de llençar el disc.
Hi Ha un gran moviment, amb el torç girat i el cap mirant cap al disc. Es veu a un Atleta concentrat en llençar el disc.

Miró intenta evitar la simetria i fa la figura Amb una certa inclinació (posició en el moment de llençar el disc), els cabells Rinxolats no són d’una gran naturalitat, tenen forma de casc.

El cos humà està en moviment, es tracta de la Captació d’un moment precís en l’execució d’un moviment, és a dir, en un Instant fugaç i interromput. El costat esquerre de l’escultura fa forma de Ziga-zaga (braç estirat cap a enrere, cos cap a endavant i cul cap a enrere, i Cames inclinades. En canvi, el costat dret té forma d’arc (els braços estan Estirats).

S’utilitza les formes geomètriques, és a dir, Triangles i corbes per a donar moviment a l’escultura. Està caracteritzada pel Ziga-zaga del cos, el rhytmos (moviment) i la unifacialitat (la figura ha estat Construïda per a veure-la des d’un sol costat, el de davant).

Interpretació i significació: És un jove concentrat en llençar un discòbol. Alguns autors l’han Volgut identificar amb un atleta famós que va morir, i es va fer l’obra en Honor seu. Es pot observar la captació del moviment precís, en un mateix Instant, en plena execució. En aquesta època, els atletes eren molt importants I models de bellesa.

Entradas relacionadas: