Discòbol comentari

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,61 KB

Títol:


discòbol Autors:
Miró Cronologia:
460 aC Estil:
Grec clàssic Tipologia:
escultura exempta:

Localització:

museu nacional ROMà Materia:
Original en broza, còpia romana en marbre Tema:
Esportiu/ atlètic.

ANalisi Formal

Composició:La postura de l'atleta respon a la impressió del moviment. Miró va fer un gran esforç per distanciar-se del hieratisme dels primers temps i aconseguí convertir-se en l'artista del moviment.Al Discòbol no s'hi poden establir els eixos de simetria, però és possible identificar-hi una composició feta a partir de triangles i línes corbes. El cap, els melucs i els peus formen una mitja circumferència que s'oposa a l'altra mitja, que formen els braços estesos.En segon lloc, es detecta una línea en ziga-zaga que trenca qualsevol harmonia estàtica i que va del disc fins a l'espatlla dreta.

Representació figura humana:

Representa els trets del cos humà encara amb restes de frontalitat, pero l’anatomia del cos es molt mes treballada.Encara que el seu rostre es inexpresiu mostren molt mes Realisme.Els  músculs en tensió,expressió de moviment Estil:L’Atenes de mitjans del segle V aC no només tenia l’hegemonia política dins del món grec,sinó també l’artística, provocant una unificació de criteris creatius d’arquitectes,escultors i pintors i altres artistes. Era l’inici del període clàssic,de la recerca de la perfecció.El Discòbol s’inscriu dins del classicisme inicial i per això encara mostra elements del període arcaic:cap,somriure i cabells. Influències de la primera època també en l’anatomia,tot i que el cos respecta el cànon de Policlet.El Discòbol representà un gran avanç en l’estudi del moviment,la tensió muscular i la integració de la figura en l’espai. L’original era de bronze. Aquest material permetia que l’escultura s’aguantés sola,en canvi a la còpia en marbre s’hi va afegir un tronc per suportar-ne el pes, que s’inclina ca en davant..

INTER

Tema


Miró representa un jove atleta que va morir en uns jocs dedicats al déu Apolo,en el moment de maxima concentració apunt de llançar el disc. L’escultura grega es va centrar en l’elaboració de figures humanes i en especial a la representació d’atletes com a ideal de bellessa..El llançador es troba girat per aprofitar la seva força i amb el cap tombat x mirar el disc.

Funció

El Discòbol,com totes les obres gregues d'aquest període, era destinat a ser exposat en públic en un punt estratègic de la ciutat perquè el poble que entenia perfectament el tema que tractava i el missatge,el contemplés .

Signficació:

El Discòbol representa un jove en la seva màxima plenitud física (l'ideal atlètic de l'època), k es troba a punt de llançar el disc,en 1 momnt decisiu x a qualsevol deportista.

KOUROS I KORE:

Autor: desconegut estil:
grec arcaic cronologia:
510-500 a.C tipologia:
escultura exempta materials:
marbre i marbre policromit tema:
escultura funerària localització:
museu arqueòlogic d’Atenas .

Descripció formal:

Com totes les escultures arcaiques presenten una gran frontalitat i hieratisme. L’expressió de la cara es inexpressiva amb un somriure forçat, poc Naturalisme i juntament amb això els ulls son ametllats. Tant les característiques del rostre i del cos son molt geomètriques. Pel que fa a la kore porta una túnica, i ja que a l’època arcaica no es representava gaire el nu femení. Els vestits son molt geomètrics i no deixa entreveure gaire els plecs que dins hi ha un cos. Els cabells de la kore tot i ser llargs també son bastant geomètrics, però hem de suposar que els porta en forma de trenes, La kore conserva unes poques de restes de policromia i això ens fa pensar que estava totalment cabrejada. Pel que fa al kouros esta completament nu i això es molt habitual de tota l’historia de (l’antiga Grècia ) i prsenta la cama esquerra lleugerament avançada li dona cert Naturalisme, però el mes segur és que sigui per tenir mes suport.

Temàtica:

El kouros antigament havia estat atribuït a la representació d’algun Déu, però més recentment s’ha anat sabent que és tractava d’un gran atleta que havia obtingut victòries a Olímpia. Aquesta escultura probablement va ser feta per complir una funció funerària, per tant seria un retrat pòstum. La kore ens la representant com una donzella i en el braç esquerra que el té trencat probablement portava o be fruita, algun animal mort etc. Per tal d’oferir algun Déu. També es bastant probable que aquesta mateixa estàtua i altres de semblants o mes petites s’utilitzessin a les mars per fer-hi vots amb objectius de protegir a la família. L’estatuària femenina sempre anaven vestides. Models i influencies: Les escultures arcaiques gregues reben la influència de les escultures egípcies i al mateix temps de las de Creta, que també en rebien la influència. Tot això es devia al comença marítim entre aquestes civilitzacions a través del qual també hi viatjaven escultors, arquitectes, etc. L’antic Egipte també representava de forma hieràtica i frontal, els seus Deus i els seus faraons.

Entradas relacionadas: