El dinar campestre

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,86 KB

DÉJENEUR SUR L'HERBE / MANET / 1863 / oli sobre tela / realista / costumista / Musée d'Orsay París


Context


França, segona meitat s. XIX, Segon Imperi Napoleó. Influència de la filosofia empirista. L'artista es basa en transmetre allò que veu. Societat industrialitzada.

Els artistes buscaven agradar a la burgesia per guanyar-se la vida i els que no ho fan no venen.

Dels primers pintors en pintar a l'aire lliure. Parlar del moment de canvi entre Realisme i impressionisme

Anàlisi formal


Descripció: Veiem 4 figures, 2 homes i 2 dones, una d'elles nua, en un lloc exterior ajardinat (pícnic).

pintura: Pinzellada curta i solta, aplicada de forma ràpida. Predomina el color per sobre el dibuix.

color: El verd és el color principal de l’obra en tota la seva gamma cromàtica. Destaquen el blanc, el negre i el blau. El blanc destaca sobre el verd; predominen tots els verds.

També destaquen:

llum: diàfana, evita els clarobscurs, llum bastant natural. Juga amb zones més il·luminades i menys a través d’ombrejar amb el color

perspectiva lineal – punt de fuga, juga amb la llum. Horitzó alt. Perspectiva estranya

composició – tancada, triangular, estructura piramidal. En la posició dels personatges, el pintor juga amb els diferents plans: 1 el pícnic, 2 pla personatges sencers i  3 la dona del fons.

arbres – tancant la composició

Què destaca de l'obra ? Personatge principal nu.

Anàlisi conceptual

Tema – quotidià, escena costumista. Representa un dinar, una sortida al bosc (pícnic). Estàn el germà del pintor (Gustave Manet), l'esculptor Ferdinand Leenhoff i la model Victorine Meunet.

Funció – decorativa, per ser exposada i venuda al saló de 1863, a la vegada que provocativa. Bosc situat a l'Argenteuil (França).

Significat – tema quotidià, obra amb dimensions grans per reivindicar la manera de veure l'art.

Critiquen que la perspectiva no és correcta, per temes com la dona. Vulgaritat

Models i influències


Model: Concert campestre – Tizià i el Realisme

Influència: Dinar campestre – Picassó

Impressionisme

Altres obres


Música a les Tulleries, 1862 (quantitat personatges)

Olímpia, 1863 (Musée d'Orsay, París) – prostituta

El Pífan, 1866 (Musée d'Orsay, París)


Entradas relacionadas: