Diadumen tecnica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,23 KB

 

DORÍFOR:

Policlet, 430 aC, escultura exempta, bronze original, estil grec classic, tema esportiu, tecnica fosa a la cera perduda, localització a Nàpols.

Context Històric

Les guerres mèdiques s’havien acabat (eren guerres entre els grecs i Perses, hi van haver 3). Els grecs van intentar aturar els perses perquè Aquests s’estaven expandint massa. Al final, els grecs van resultar Victoriosos. Atenes es va convertir en una gran polis i era governada per Perícles (polis que dominava militarment, cultural i comercial i on trobem la Democràcia). En aquell moment, els escultors grecs tenien molt de prestigi i la Cultura grega s’havia expandit per tot el mediterrani. També podem veure com es Feien competicions esportives que eren fonamentals en els festivals Panhel·lènics dedicats als déus. Hi havia diversos com els d’Olímpia (olímpics), etc. L’exercici físic era molt important (tant com l’estudi de la Música) sobretot en els nens a partir dels 12 anys i ho feien amb un Instructor.

Estil: Primer classicisme o classicisme pur:

·Atenes gran centre artístic I polític Hèl·lade.


·Introducció de l’ordre jònic En arquitectura.


·Període de la construcció de L’acròpolí.


Estil en l’escultura:

·Introducció del moviment a Través del contrapposto i adopció de la realitat.

·Domini total de la tècnica- Cànons o models de bellesa ideal, basats en l’equilibri i les proporcions entre Les diverses parts del cos. Actituds de repòs i expressió serena.

·Reproducció fidel de L’anatomia humana.

·Tractament de la roba permet Suggerir les formes ocultes.

·Es perd rigidesa i Frontalitat


Policlet és el segon escultor després de Fídies i es el màxim representant de la simetria (cànon)
. Aquest influencià en escultures posteriors i aniran fent més esvelt el cànon.

Anàlisi Formal

és un atleta jove d’en peus i nuu i s’intueix Que amb la mà esquerre tenia una llança (actualment s’ha perdut). L’original és De bronze, fet amb la tècnica de la cera perduda. L’actual és de marbre fet amb La tècnica de la talla. El de bronze no tenia cap element de suport mentre que La de marbre si (un que enganxava el braç a la cama i un a la caixa). Podem Veure una variació respecte el discòbol (s’ha treballat més des de tots els Angles tot i que predomina el punt de vista frontal). L’escultura ha fet servir El contrapposto per aconseguir trencar la frontalitat à equilibri entre la cama Estàtica i la que implícita un moviment que està a punt de començar: trobem un Equilibri dinàmic. També cal destacar el cànon (busca una representació Perfecte des del cos humà) à Longitud de la figura, ha de ser 7 vegades la mesura del cap; totes les parts Del cos tenen relació amb les altres i una relació matemàtica i geomètrica; el part està dividit en front, nas i mentó i tot això influencià en escultures Posteriors. Trobem una expressió serena (aspecte arcaic), un gran Naturalisme i Cabells menys geomètrics i el cos es atlètic.

Contingut I interpretació

tenim un atleta nuu que representa un atleta Moments abans de fer el llançament amb la llança. Els atletes eren persones Famoses, eren idees de virtut, intel·ligència, etc.

Funció

és Una cova destinada a ser exhibida en un lloc públic (funció commemorativa) i Destinada provablement a ofrenes religioses.

Comparació Amb models consegüents i precedents: serà influenciada Per les matemàtiques de Pitàgores (en el cànon). El contrapposto també el Trobem en els guerrers de Riace i serà influent en escultors posteriors com en Les de Lisip i Miquel Angel.


Entradas relacionadas: