Criteris d'avaluació educació infantil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Medicina y Salud

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,64 KB

Inventari d'assertivitat de Gambrill i Richey (Al)


És un qüestionari format per 40 ítems amb dues puntuacions diferents. > La primera ens indicarà el nivell de malestar d'una persona davant de les situacions indicades. En el qüestionari veiem que aquestes respostes es recullen a la columna de l'esquerra. Els criteris per valorar-les són els següents: 1, gens; 2, una mica; 3, regular; 4, molt; 5, massa. > La segona ens indicarà la probabilitat de respondre de manera assertiva en cadascuna d'aquestes situacions. Aquestes puntuacions s'han d'omplir a la columna dreta, segons els criteris següents: 1, sempre ho faria; 2, generalment ho faria;  3, ho faria la meitat de les vegades; 4, ho faria rares vegades, i 5, no ho faria mai. Pel que fa a l'administració del qüestionari, es de- manarà a la persona que se'l llegeixi una vegada i que, en primer lloc, respongui la columna esquer- ra (grau d'incomoditat) i, una vegada acabat, se'l torni a llegir per contestar la columna de la dreta (resposta esperada). En omplir aquesta segona columna, és convenient tapar amb un paper les puntuacions de la columna esquerra. 

Inventari d'assertivitat de Rathus (RAS)


És un qüestionari de 30 ítems en el qual la persona ha de valorar, a partir de les frases enunciades, fins a quin punt la descriuen o caracteritzen. Les puntuacions van de –3 a +3, segons els criteris següents: + 3. Molt característic de mi, extremament descriptiu.
+ 2. Bastant característic de mi, bastant descriptiu. +1. Una mica característic de mi, lleugerament descriptiu. - 1. Una mica no característic de mi, lleugerament no descriptiu. - 2. Bastant poc característic de mi, no descriptiu. - 3. Molt poc característic de mi, extremament no descriptiu. 

S'obtindrà una puntuació en un rang entre: - 90 (mínima assertivitat). + 90 (màxima assertivitat).

Escala Multidimensional d'Expressió Social (EMES) de V. Caballo


Està formada per dos qüestionaris, un que valora els components cognitius i un altre els conductuals, i que es poden administrar de manera separada: 

> L'EMES-C. Aquesta escala valora els components cognitius en un qüestionari de 44 ítems. Proporciona informació sobre les pors i l'ansietat que les situacions interpersonals generen en una persona. Com més altes siguin les puntuacions, més alta serà la incidència atribuïda als pensaments negatius. > L'EMES-M. En aquesta es valoren els aspectes conductuals. El qüestionari disposa de 64 ítems. Com més baixes siguin les puntuacions, més baix serà el nivell d'habilitats socials. Els criteris per valorar cadascun dels ítems es troben en una escala de 0 a 4: 0. Mai o molt rarament. 1. Rarament. 2. De tant en tant. 3. Habitualment o sovint. 4. Sempre o molt sovint.

Escala Reduïda d'Ansietat (ISRA) de J. M. Tobal i A. Canó


Es tracta d'una escala basada en l'Inventari de situacions i respostes d'ansietat (ISRA), elaborada pels mateixos autors, però més senzilla, per facilitar-ne l'aplicació en aquells casos en què el nivell cultural de la persona o el temps que suposa aplicar-la puguin dificultar la tasca d'omplir-la. Avalua els components cognitius fisiològics i conductuals per separat, tot valorant una sèrie d'ítems d'acord amb els criteris següents: 0. Gairebé mai. 1. Poques vegades. 2. Unes vegades sí i altres vegades no. 3. Moltes vegades. 4. Gairebé sempre. 

Escala d'Habilitats Socials d'E. Gismero


Aquesta escala és un instrument molt fàcil i ràpid d'administrar. Està formada per 33 ítems, amb els quals es mesuren les habilitats socials i que permeten identificar amb precisió els dèficits en les diferents àrees.  L'avaluació es duu a terme a partir de sis factors: Factor 1. Autoexpressió en situacions socials. Mesura la capacitat pròpia d'expressar-se sense

ansietat i de manera espontània en diferents situacions socials. Factor 2. Defensa dels drets propis com a consumidor. Valora l'expressió de conductes assertives i la defensa dels valors propis enfront de persones desconegudes en situacions de consum (per exemple, si algú es cola en una cua). 

Factor 3. Expressió d'enuig o de disconformitat. Mostra la facilitat o la dificultat per expressar discrepàncies o desacords amb altres persones. 

Factor 4. Dir «no» i tallar interaccions. Reflecteix l'habilitat per negar-se a continuar una interacció o una relació o, simplement, per saber dir «no» en les situacions en què convé fer-ho. Factor 5. Fer peticions. Mostra la facilitat o dificultat que es té per demanar a altres persones alguna cosa que es desitja, ja es tracti de la relació amb persones conegudes (favors) o bé d'altres situacions (per exemple, dir-li a un dependent que ens ha tornat malament el canvi). Factor 6. Iniciar interaccions positives amb el sexe oposat. Mesura l'habilitat per iniciar interaccions de manera espontània amb persones del sexe oposat. Inclou accions com iniciar una conversa, fer un compliment, demanar una cita, etc. El fet d'obtenir més puntuació en aquesta escala indica que la persona té més habilitats socials i més capacitat d'asserció en diferents contextos.

Entradas relacionadas: