Creixement extern de l'empresa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,2 KB
Tema 11
Localització de l’empresa:
lloc que s’escull
Físicament per situar l’empresa.
Es tenen en conta:
La
Demanda del mercat: saber si el client de la zona està interessat en el
Producte que volem oferir i com es troba la competència del voltant.
Proveïment
De matèries primeres: quanta en necessitem, el seu cost i la facilitat
D’obtenir-les.
El
Mercat de treball: possibles treballadors, els seus coneixements tècnics,
Cost laboral...
Les
Comunicacions i el transport: s’ha d’estudiar si a prop de la ubicació hi
Ha bones comunicacions amb els clients i altres empreses. Perifèries i zones o
Polígons industrials. Quan aquest conjunt té un alt nivell tecnològic s’anomena
Parc tecnològic. La majoria dels establiments estan en una mateixa zona per
Reduir costos de transport i comunicació (economies d’aglomeració).
Els
Subministraments: allà on el situem tindrà disponible els subministraments?
Aigua, llum, gas...
El
Cost de la construcció i del solar.
La
Legislació: fiscal (avantatges, impostos), mercantil (normativa del sector)
O social (medioambiental).
La
Inversió i el finançament: situar l’empresa en un lloc d’accés a les
Institucions financeres.
El
Desenvolupament econòmic de la regió: si ens trobem en una regió on no ha
Hagut creixement és millor no instal·lar-nos de cara al futur.
Dimensió de l’empresa:
capacitat de
Producció de l’empresa. Depèn de la tecnologia, el nombre de treballadors i el
Mercat. S’ha de decidir simultàniament a la localització de l’empresa: per
Saber la dimensió de l’empresa haurem de saber la capacitat necessària (nivell
Màxim de producció) i on la localitzarem. L’empresa ha d’augmentar la seva
Dimensió, i ho pot fer internament o exteriorment.
Creixement Intern de l’empresa:
increment de la capacitat productiva
(realitzar estratègies de màrqueting per vendre més. Exemple: canviar preus,
Canviar l’envàs, canviar la qualitat...) o augment de la varietat dels seus
Productes i serveis (productes complementaris a l’original.) D’aquesta
Manera creix, augmenta el patrimoni i pot augmentar les dimensions de les
Instal·lacions.
Creixement Extern de l’empresa:
relacionen amb altres empreses.
Fusió
Pura d’empreses: uníó de diverses societats per crear-ne una de nova
Assumint la legislació de les anteriors però formant un patrimoni únic.
Fusió
Per absorció d’empreses: una empresa adquireix/absorbeix una altra
Quedant-se el seu patrimoni.
Participació
En societats: una empresa compra una part del capital social d’una altra
Empresa amb intenció de dominar-la. Cap de les dues empreses perd de manera
Jurídica. (Absolut +80%, Majoritari +50% o Minoritari -50%)
Cooperació
D’empreses: empreses independents que col·laboren entre elles per compartir
Recursos i informacions per assolir objectius comuns, de manera que minimitzen
Costos.
Clúster:
Concentració geogràfica d’empreses, institucions i universitats que
Comparteixen interès per un sector econòmic concret.
Trust
O concentració vertical: conjunt d’empreses que formen part de diferents
Fases del procés de producció i que intenten reduir costos i dominar el mercat.
Càrtel
O concentració horitzontal: grup d’empreses del mateix sector productiu que
Es posen d’acord en els preus i les estratègies de venta per dominar el mercat.
Hòldings:
Una companyia matriu aconsegueix les accions i les participacions d’altres
Empreses que controla.
Si això no és suficient, llavors s’internacionalitzen. Globalització i
Deslocalització.
Internacionalització:
obertura als
Mercats internacionals. Ho poden fer de tres maneres diferents:
Multidomèstica:
Descentralitza l’organització en cada país que opera, inclús amb diferents
Administradors. El producte varia segons el país.
Global:
Centralització dels recursos globals, administració sota el país d’origen. Les
Filials no tenen independència, per tant el producte no varia o varia molt poc.
Transnacional:
Elimina barreres geogràfiques i utilitza totes les propostes que proposa la
Filial. Actua de manera local tot i que té una visió global del mercat.
Empreses multinacionals:
aquellesque operen en dos països o més. Tenen
Una gran dimensió d’empresa. Les multinacionals estan formades per un conjunt
D’empreses (empresa matriu + filials d’aquesta empresa) àTenen gran
Resistència al mercat, tecnologia punta (creixement constant) i una distribució
De gestions de l’empresa: la matriu planifica, controla i fixa l’estratègia; la
Filial s’encarrega de les activitats productives segons el que l’ha marcat la
Matriu. Al ser tan grans aprofiten les economies d’escala i obtenen una gran
Importància en el sector. Tot i ser grans, la matriu sempre controla les seves
Filials.
La deslocalització:
és el trasllat
D’activitats productives des de països industrialitzats cap a països en
Desenvolupament que es caracteritzen per tenir nivells sensiblement inferiors a
La seva renda per capita i, per tant, del salari mitjà i de la població. Es
Creen llocs de treball al país subdesenvolupat però en el país d’origen
Augmenta l’atur i la desinversió.
Les petites i mitjanes empreses (pimes):
menys de 50 treballadors i
Amb vendes inferiors a 10 milions d’euros l’any (petita), entre 50-250
Treballadors i vendes igual o inferior a 50 milions d’euros l’any. Caract:
Poca
Formació empresarial: sap els coneixements bàsics, impulsos i ganes.
Poca
Capacitat financera: diners familiars i li costa accedir als mercats
Financers.
Qualificació
I formació tècnica del personal i obsolescència tecnològica: el reciclatge
De personal i de la tecnologia genera costos que potser l’empresa no pot
Assolir. Això els deixa enrere.
Organització flexible: i per
Tant, facilitat de comunicació entre el personal de l’empresa. Bon equip de
Treball.
Integració
Del personal
Desenvolupament
En mercats intersticials: aprofiten aquells espais dels que les empreses
Grans no s’encarreguen i se n’aprofiten. Exemple: distribució.
Creadors
De feina.
Interconnexió entre les Empreses i institucions
: facilitat entre les empreses i les institucions a
Través d’Internet.
Relació
Client-proveïdor: s’intensifica i es facilita la comunicació i és més fàcil
La compra, la factura i el pagament.
Banca
Electrònica: l’empresa pot controlar els seus comptes bancaris i fer
Gestions per Internet.
Tràmits
Oficials: liquidació d’impostos, el lliurament de documents oficials,
Permisos...
Informació
I assessoria