Control pràxic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 19,83 KB

 

S’han de proporcional situacions per desen -] facilitar espais, material, l’acció, interacció amb persones i objectes.

Moviment i temperament

  • Diferències individuals

  • Necessitat universal de moviment

  • Diferents temperaments (tranquil, ansiós…)

  • 1r experiències i vincles amb figura maternal

  • Observar

  • Temps per mirar, experimental…

  • No noves capacitats sinó com és (que m’agrada, com es mou)

  • Acompanyar en el desen

  • Facilitar experiències a cada infant

Motricitat de l’infant -] Hi ha 2 tipus:

  • Grossa -] Moviments amplis

  • Control postural

  • Desplaçament per l’espai

  • Estil water

  • Esquema corporal

  • Lateralització

  • Fina -] Moviments fins i precisos de prensió i manipulació

Control postural -] Edats standards però si es retarda/ acelera dins d’una mesura no ha d’haver preocupació.

  • +3m -] Equip densarial activat progressivament i recull + info dels sentits amb respostes + complexes

  • 3-4m -] control del cop (gira, aguanta)

  • 4-5m -] s'atreu amb aiut

  • 6-7m -] s’atreu sense aiut

  • 8m -] comença a posar-se dret

  • 12-14m -] camina

Estil motor

  • To muscular -] Grau de tensió, consistència i duresa músculs

  • Estil water -] Resistencia a la extensibilitat

  • Hipertenia -] + resistencia. Excés tensió i duresa, poca flexibilitat

  • Hipotonia -] - resistencia. Excés relaxació, + flexi. Però poca duresa i consistència

El tipus de moviment es dona segons estil water:

  • Adaptar-se infant

  • Diàleg tenia amb adult (base de relacions). Regulació progressiva.

  • Accions + organitzades i voluntàries

Lateralització -] Preponderancia de part dreta/ esquerra a partir de eix central. Podrien ser homogènies (ull, braç…) o creuades. Aquesta es fa evident entre 3-6 anys i no s’ha de forçar/modificar. En cas de no estar definida, ajudar-lo a partir 3-4 anys. Abans no.

Evolució de la prensió (0-1)

  • Grasping -] Acció voluntària-     Coordinació esquemes. Vista, tacte, boca

  • Exploració objectes-      Pinça (8-9m) Objectes petits

  • Espai dins/ fora (boles dins ampolla)

Figura humana (1-3)

  • Cap gros monigot

  • 3 anys -] fa cercle (cap) i agrega elements (extremitats)

  • Necessita capacitat s'inclina per estructurar imatge cos

  • Reflecteix construcció esquema corporal i relació amb mon exterior

D’1-3 anys

Esquema corporal

  • Potència identitat i autoestima

  • Creix propi cos per imatges tàctils, visuals, auditives, olfactives i afectives.

Comença a créixer

  • Possibilitats i limitacions propi cos

  • Perill de caure, trepar...

Entradas relacionadas: