Control pràxic
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 19,83 KB
Tweet |
S’han de proporcional situacions per desen -] facilitar espais, material, l’acció, interacció amb persones i objectes.
Moviment i temperament
Diferències individuals
Necessitat universal de moviment
Diferents temperaments (tranquil, ansiós…)
1r experiències i vincles amb figura maternal
Observar
Temps per mirar, experimental…
No noves capacitats sinó com és (que m’agrada, com es mou)
Acompanyar en el desen
Facilitar experiències a cada infant
Motricitat de l’infant -] Hi ha 2 tipus:
Grossa -] Moviments amplis
Control postural
Desplaçament per l’espai
Estil water
Esquema corporal
Lateralització
Fina -] Moviments fins i precisos de prensió i manipulació
Control postural -] Edats standards però si es retarda/ acelera dins d’una mesura no ha d’haver preocupació.
+3m -] Equip densarial activat progressivament i recull + info dels sentits amb respostes + complexes
3-4m -] control del cop (gira, aguanta)
4-5m -] s'atreu amb aiut
6-7m -] s’atreu sense aiut
8m -] comença a posar-se dret
12-14m -] camina
Estil motor
To muscular -] Grau de tensió, consistència i duresa músculs
Estil water -] Resistencia a la extensibilitat
Hipertenia -] + resistencia. Excés tensió i duresa, poca flexibilitat
Hipotonia -] - resistencia. Excés relaxació, + flexi. Però poca duresa i consistència
El tipus de moviment es dona segons estil water:
Adaptar-se infant
Diàleg tenia amb adult (base de relacions). Regulació progressiva.
Accions + organitzades i voluntàries
Lateralització -] Preponderancia de part dreta/ esquerra a partir de eix central. Podrien ser homogènies (ull, braç…) o creuades. Aquesta es fa evident entre 3-6 anys i no s’ha de forçar/modificar. En cas de no estar definida, ajudar-lo a partir 3-4 anys. Abans no.
Evolució de la prensió (0-1)
Grasping -] Acció voluntària- Coordinació esquemes. Vista, tacte, boca
Exploració objectes- Pinça (8-9m) Objectes petits
Espai dins/ fora (boles dins ampolla)
Figura humana (1-3)
Cap gros monigot
3 anys -] fa cercle (cap) i agrega elements (extremitats)
Necessita capacitat s'inclina per estructurar imatge cos
Reflecteix construcció esquema corporal i relació amb mon exterior
D’1-3 anys
Esquema corporal
Potència identitat i autoestima
Creix propi cos per imatges tàctils, visuals, auditives, olfactives i afectives.
Comença a créixer
Possibilitats i limitacions propi cos
Perill de caure, trepar...