Context i estil cezanne

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,17 KB

 


Títol:


La muntanya de Sainte-Victoire/ Autor:
Paül Cézanne /Cronologia:
1890 /Estil:
Postimpressionista /Suport:
Tela /Tècnica:
Oli /Dimensions:
65 x 92 cm/Localització:
Museu d’Orsay, París


CONTEXT HISTÒRIC


A finals del s.XIX, Europa Es troba guanyada per la concepció impressionista de la pintura i dels seus Principals teòrics. Però, la personalitat d’alguns dels seguidors inicials, que Acceptaren l'impressionisme com a manifestació d’un antiacademicisme Alliberador adoptaren canvis divergents degut precisament a la multiplicitat de Possibilitats que la ruptura de l’impressionsime amb les imposicions anteriors Havia facilitat.


Encara que els Postimpressionismes van basar la seva obra en l’ús del color experimentat pels Impressionistes, van reaccionar contra el desig de reflectir fidelment la Naturalesa i van presentar una visió més subjectiva del món.


A mitjan anys 80 del Segle XIX el pintor Paül Cézanne va triar aquesta muntanya francesa com a motiu Per a la seva pintura. La va retratar en nombroses ocasions.


ANÀLISIS FORMAL/ Descripció general del conjunt


- Usa diferents punts de Vista, que permetent la representació del paisatge al voltant de la muntanya.


- En les primeres vistes De la muntanya, Cézanne dóna importància a la línia i al dibuix, destacant la Presència de l'arbrat en primer plànol.


- En les últimes obres, La línia pràcticament desapareix, i solament hi ha taques de color per Representar els diferents volums.


- I cada vegada és més Recognoscible el seu traç de la pinzellada, capaç d'imprimir el seu gest en el Llenç.


· Diferències Imatge de 1882:

- La muntanya ocupa un Segon pla en aparèixer al fons de la composició, enquadrada entre arbres. - Les Llums del vesprejar creen unes tonalitats malves a les zones d'ombra que recorden A l'Impressionisme.


- Perspectiva es Converteix en la principal protagonista:

· Situant en primer plànol els pins i al fons La muntanya, retallant la seva majestuosa silueta sobre el cel.


- El color ha estat Aplicat de manera fluïda i amb prou feines empastada, de manera que es crea L'efecte d'embolicar la perspectiva./- Utilitzant una banda de tonalitats Verdes per dirigir la nostra atenció cap als grisos, malves i blaves del cel i La muntanya.


Imatge 1904:


- Cézanne continua la Seva dura lluita per aconseguir dotar a les seves teles de volumforma. /- Cézanne se situa a un pas del Cubisme./- La muntanya amb és poc perceptible. - Es confon amb el cel que L'envolta /


- Les construccions de Les seves faldilles s'han convertit en un maremagnum de ràpides pinzellades de Diferents tonalitats amb les quals es pretén crear formes i volums. /- La línia Ha desaparegut per deixar pas al color.


ESTIL És un pintor Postimpressionista, que va partir de pressupostos impressionistes. Diuen que Cézanne hereta del l’Impressionisme el costum de pintar paisatges, els seus Punts de partida són diferents:


- Els impressionistes com Monet veien en un paisatge l'espai per a canvis de llum i de color/ - Cézanne Els paisatges no són més que vistes d'un plànol molt sòlid i molt dens, saturat De color.


I és l'articulació D'aquests plànols de color, la qual cosa va determinant les seves formes i Organitza els volums a l'espai./- Cada part d'un quadre de Cézanne sigui fruit De moltíssima reflexió, perquè cada to està dirigit cap a la resta, i no deixa Gens a l'atzar


MODELS I INFLUÈNCIES


El resultat de pintar en Repetides obres aquest lloc és clau per comprendre el posteriordesenvolupament De la pintura cubista:

- Cézanne observa el Paisatge:

/· Ho va dividint en zones a partir de galledes grans i petits que ell Abstreu de la realitat/· Va dissociant volums i creant les seves pròpies Estructures/· Les agrupa finalment tot en una sola massa amb la qual crea la Imatge última. Paül Cézanne, considerat el "pare de l'art modern" i Precursor del Cubisme i l'abstracció.



Entradas relacionadas: