Comentari sol ixent de monet xuletes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,35 KB

SOL IXENT!!  

FITXA TECNICA: Títol:


Sol ixent

Impressió. 

Autor:

Claude Monet (París, 1840-Giverny,1926) 

Cronologia:

1872 Tècnica:
Oli sobre tela Mides:
48x63cm Estil:
impressionista Tema:
Paisatge Localització:
Musée Marmottan (París) 

BIOGRAFIA DE L’AUTOR:

MONET va ser l’autor mes Representatiu de l’Impressionisme. Inicià com a caricaturista a Le Havre, al 1859 Marxà a París, on va tenir important contacte amb BAZILLE. Al 1870 va viatjar A Londres i allà, les particularitats del clima i l’estudi de l’obra de John CONSTABLE i WILLIAM TURNER, li van donar un altre visió del tractament pictòric De la llum. De tronada a França el 1871, es va establir a Argenteuil fins al 78, període en el que va pintar els seus quadres mes famosos i característics impressionistes. En aquestes obres centra l’atenció en els reflexos de la llum a la superfície de L’aigua i l’atmosfera que crea aquest efecte. A París la fama de MONET augmenta I el 90 es va concentrar en una sèrie de quadres en els que pintava una mateixa Escena en diferents hores del dia per representar les variacions de les Tonalitats d’un mateix cos segons com incideix la llum. Va arribar a pintar 3k Quadres, la majoria escenes fluvials, paisatges i marines que resumeixen una Nova forma de representar una realitat sempre canviant. 

DESCRIPCIÓ FORMAL:

Sobre un fons nebulós, on costa endevinar Els pals dels vaixells mercants i les xemeneies fumejants del port, el sol, Representat en una petita rodona ataronjada, s’obre pas i il·lumina les aigües marines, On naveguen, donant sensació d’apropament al espectadors, tres embarcacions de Rem. MONET prescindeix dels criteris de representació convencionals, i nomes Obeint es emocions suscitades per la representació directa dels elements Naturals, abandona la practica de perfilar i detallar els objectes. Tot el que Apareix a l’escena es fruit de pinzellades, brillants i dinàmiques, que nomes insinuen I aconsegueixen una sensació d’esbós. Respecte els colors, hi domina un blau Grisenc d’una boira que el pintor ha embolcallat per tota l’obra. Contrasta Fortament l’ataronjat del sol i el seu reflex lumínic. L’elecció dels colors complementaris No es casual, el pintor coneix la llei de contrast simultani, descoberta l’any 39, Segons la llei, la juxtaposició de dues tonalitats complementàries fa que la intensitat De totes dues sigui mes gran, abandonat el sistema del clarobscur. 

TEMÀTICA:

L’obra mostra una vista plàcida de Le Havre, on MONET Va passar la seva joventut. En aquesta obra recorre a un dels temes preferits De l’època: la representació dels flexos de la llum damunt l’aigua. Es pot Observar l’interès per part de l’autor la voluntat de captar la presencia i la Influencia de l’atmosfera en la natura. Això fa que no es pugin distingir Clarament les formes de l’escena. 

MODELS I INFLUENCIES:

Per entendre l’obra de MONET necessitem L’experiència pictòrica de l’escola de Barbion i la influencia de l’obra de WILLIAM TURNER. Dels primers va heretar la defensa que va fer un grup de paisatgistes Francesos de la pintura a l’aire lliure. De TURNER, les pintures que va Estudiar a Londres. MONET va recollir l’intent de representar la sensació Vaporosa de ‘atmosfera i les variacions de la llum. MONET va aportar a l’art un Element clar de trencament en relació amb el sistema perceptiu i representatiu Tradicional. La seva experimentació va servir com a base per a les revolucions postimpressionistes I avantguardistes posteriors. LA NIT ESTELADA!!! 

FITXA TÈCNICA Títol:

La nit estelada Autor:
Vinent van Gogh (Groot Zundert, Brabant, 1853-Auvers-sur-Oise,1890) 

Cronologia:

1889 Tècnica:
oli sobre tela Mides:
74x92cm Estil:
postimpressionista Tema:
paisatge Localització:
MoMA (NY) 

BIOGRAFIA DE L’AUTOR:

VAN GOGH Inicià la seva vocació artística als 27 anys arran d’una profunda crisis Religiosa. Durant 4 anys(81-85), es dedicà a pintar escenes de camperols i Treballadors holandesos, fins que va ingressar a l’Acadèmia de pintura d’Amsterdam. L’any 86 va anar a París on la seva pintura, influenciada pel descobriment de l’impressionisme I l’estampa japonesa, va abandonar el caràcter social i es va centrar en les Possibilitats expressives del color. El 88, es va instal·lar a Arle, França, on Va viure una temporada amb GAGUIN i pinta les seves obres mes famoses, amb l’ajuda Econòmica del seu germà THEO. El delicat estat mental de VAN GOGH el va portar A patir constants crisis nervioses, que finalment el portaren a la mort el Juliol del 90, a Auvers-sur-Oise. 

DESCRPIC

IÓ FORMAL:
La tela Es divideix en dues meitats. La inferior: pinta una vista llunyana d’un poble Sota unes muntanyes. La superior: destaca la brillantor dels astres del cel. Totes Dues parts es troben unides per dos xiprers que trenquen verticalment la composició Del quadre, i per la torre del campanar.

Entradas relacionadas: