Colors afins

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,02 KB

 

Títol:


La catedral de Rouen/Autor:
Claude Monet/Cronologia:
1894/ Estil:

Impressionisme /Suport:
Tela /Tècnica:
Oli /Dimensions:
107 x 73 cm /Localització:
Museu d’Orsay, París

Context històric


-L’impressionisme neix a França, últim terç s. XIX./-Durant la 2n Revolució Industrial, període de la II República

-Moment de gran Desenvolupament cultural i econòmic./- L’epicentre de la cultura és París, s’hi Fa la remodelació urbanista i les exposicions universals.

-Consolidació de la Burgesia com a grup dominant i principal client de l’art/ -Manet serà el Precursor de l’ impressionisme.

Món artístic:


-Està als salons, grans Exposicions organitzades per acadèmies i en les quals només s’exposen les obres Que superaven la selecció oficial.

-Hi ha grans canvis Culturals i científics que influiran sobre els artistes donant lloc a L’aparició de nous corrents artístics/-De totes les innovacions Tècniques hi influeixen:

· La fotografia, capta la Realitat amb fidelitat perfecte, només li faltava el color

· La teoria del color de Chevreul:

- La gamma cromàtica Deriva d’uns quants colors que es mesclen òpticament a la retina

-Els pintors reprodueixen Els colors tal com els veuen, sense que els hi importi gaire la tonalitat que Tenen objectivament les coses.

- Els pintors volen Captar l’instant fugaç, l’ impressió d’un moment donat

Anàlisis formal Descripció


La sèrie de la catedral De Rúan està composta per vint teles, i és potser una de les més belles i la Més completa de totes les seves sèries.

L'interès per la captació Dels efectes cromàtics que les diferents llums segons l'hora del dia, la llum, El temps atmosfèric i altres circumstàncies ambientals, fa que fassi aquesta Sèrie de quadres, on s’hi representa la façana de la Catedral de Rouen amb la Llum de les diferents hores del dia.

- Revela fragments de la Façana, però no com si es tractés d'un monument arquitectònic.

- Els detalls més aviat Es dilueixen en una impressió cromàtica general, en una harmonia de llums i Ombres conjuminades per delicades sensacions òptiques.

- L'obra no revela L'objecte sinó que ho converteix en alguna cosa misteriós, gairebé màgic, Particularitat que intensifica l’aire medieval que de la catedral es desprèn.

Monet va afegir en el Títol una clau per saber quan i com va pintar el monument: - A ple sol sobre la Façana. Harmonia en blava i or.

- La Catedral de Rouen, El portal al sol de la tarda: /- La Catedral de Rouen, el portal vist de front, Harmonia marró/- La catedral de Rouen en un dia gris/- La catedral de Rouen Durant el sol matinal, harmonia blanca

· Dibuix i color

- Hi predomina el color/- Dibuix inexistent, línies dels contorns es difuminen i gairebé desapareixen/- Pinzellada curta i densa, aplicada per mitjà de tocs

- Renuncia a la Representació de les qualitats concretes d'un objecte i només té en compte el Color en si de l'objecte, considerant els colors com a fenòmens cromàtics Abstractes i immaterials/- Amplia gamma de colors hi destaquen el blanc, els Càlids grocs, taronges i alguns freds blau cel i violetes clars./

- El clarobscur Tradicional també desapareix, aplicant la teoria dels colors complementaris Blaus, que contrasten amb els vibrants grocs i ocres de les zones il·luminades Pel sol.

· Representació de la Llum

Converteix la Llum en color/- L'atmosfera vaporosa vibra /- La llum que arriba fins a L'edifici és retornada per la pedra de la construcció, creant un interessant Joc de reflexos i irradiacions

·

Composició

- Ens mostra la catedral Com una espècie de símbol d'una antiga ciutat/- S'engrandeix més en aparèixer Al seu costat una petita casa, que d'alguna forma queda empetitida i també Protegida pel monument.///////- A vegades pareix que L’ha volgut fer irreconeixible,deformada, embolicada en una espessa boira i en Ocasions només mostrant-nos una part de l'edifici

Models i influències


Les influencies que rep Monet son de l'art japonès que en aquell moment es difonia per París, del qual Ell agafa tan sols els principis basics. També és influenciat per Delacroix i Per artistes paisatgistes, com Turner i Constable.

Entradas relacionadas: