Cicle de Vida del Producte i Estratègies de Màrqueting
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,82 KB
El Cicle de Vida del Producte
El cicle de vida del producte passa per diverses etapes:
- Introducció: Període de llançament amb preu alt i poca competència.
- Creixement: Les vendes comencen a elevar-se de manera considerable. Comença la competència, el preu baixa i les vendes augmenten.
- Maduresa: Vendes altes. La majoria de productes que s'ofereixen estableixen una gran competència entre les empreses.
- Declivi: Última etapa del producte. Acaba quan el producte es deixa de vendre per complet, amb una disminució de vendes.
El Preu
El preu és el valor monetari que s'assigna a un producte o servei que s'ofereix al mercat. Influeixen molts factors: els preus de la competència, els costos de producció i comercialització, els clients i la demanda.
Mètodes de Fixació de Preus
- Basat en els costos: S'afegeix el cost del producte.
- Basat en el comprador: Es pren com a referència la percepció que té el comprador del valor del producte.
- Basat en la competència: Consisteix a estudiar els preus de la competència. L'empresa pot fixar un preu igual al de la competència.
La Competència
La competència és la concurrència en el mateix mercat de diferents oferents dels mateixos béns o serveis.
El Màrqueting
El màrqueting és el conjunt de tècniques destinades a conèixer l'entorn de l'empresa i identificar les oportunitats que ofereix el mercat a l'empresa.
Estratègies de Màrqueting
Les estratègies de màrqueting impliquen l'anàlisi i selecció dels mercats.
El Màrqueting Estratègic
El màrqueting estratègic té uns objectius:
- Proporcionar una visió clara de la meta que es vol assolir.
- Facilitar informació sobre la situació de l'empresa.
- Marcar les etapes que s'han de cobrir cap a la meta.
- Quantificar els recursos econòmics, de personal i de temps.
Màrqueting Mix (Les 4 P)
El màrqueting mix combina o barreja quatre de les variables del màrqueting: producte, preu, distribució i promoció.
La Promoció
La promoció consisteix a comunicar als clients la identitat de l'empresa, els productes oferts i els llocs on es poden adquirir. Té una sèrie de decisions:
- Identificar l'audiència meta: Allò a què aspira l'empresa.
- Escollir el missatge i determinar la resposta que es vol aconseguir: Com m'identifico?
- Escollir un mitjà de comunicació: Escollir el que més convingui segons el pressupost.
- Establir un mètode de retroalimentació: Escoltar l'opinió dels clients.
Canals de Comunicació i Promoció
Els canals de comunicació i promoció són els mitjans que utilitza una empresa per donar a conèixer el seu producte. Els principals canals de comunicació són:
- Publicitat: Transmetre un missatge informatiu. Les funcions són: informar, persuadir, recordar.
- Relacions Públiques: L'objectiu és crear una imatge positiva de l'empresa. Hi ha diferents exemples, des de regals d'empresa fins al patrocini.
- Promoció de Vendes: Estimular la compra del producte oferint avantatges, mostres gratuïtes, regalant viatges, etc.
- Venda Directa o Personal: És una forma de comunicació interpersonal.
La Distribució
La distribució comprèn totes les tasques necessàries per fer arribar el producte fins al consumidor. El canal de distribució és el camí que segueix un producte des que acaba de fabricar-se fins que arriba a les mans del consumidor.