Barrokoaren ezaugarriak

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,9 KB

Barroko Klasizista

Carraci anaiak ordezkari gorenak. Michelangelo bezala, gorputz guztiak gizon bezala. Simetriarik ez. Cuadri reportati: markoa pintatuta. Siluetak ez dira agertzen. Argilunik ez. Paisaiei garrantzia eman. Irudi indartsuak. Marrazkian forma mugatu.  Marrazki eta kolore arteko nagusitasuna. Manierismoaren kontrako korrontea. Cinquecento aldiaren antolamendua berreskuratzen. Klasizismoari jarraitu eta barrokoaren proposamen arrazional interesgarrienak sartu zituen. Konposizioek zurruntasuna eta ordena zuten.  Marrazkiak mugatutako formek eta ikuslearekiko distantziak talka egiten dute barrokoaren askatasun konpositiboarekin eta forma irekiekin (forma irekiak eta ikuslearekiko distantziarekin talka egin) -> marrazkiaren balioa.


Barroko naturalista:


Errealitatea eredutzat hartu. Iraganeko gai erlijioso edo erlijioso. Caravaggio ordezkari nagusia. Bere inguruko pertsonak modelo gisa hartu eta protagonista bilakatu. Tenebrismoa sortu.
Teoria artistikoa goitik behera aldatu zuen, hau da, idealizazioa baztertu -> Errealista zen pintura. Argi artifiziala mezua sendotzeko -> Argiaren eta ilunaren kontraste handi horiek tenebrismoa sortu zuen. Konposizio estatikoa. Lerro nagusiak diagonalak.

Barroko errealista:


Begiratu eta ukitu daitekeen errealitatea pintatzen zen.Holandan sortu. Rembrandtek gizartea ikuspegi kritiko eta garratzarekin irudikatzen zuen. Festa-giroak, natura hilak, loreontziak eta paisaiak landu, eta gauza guztien gainetik lan eta diruaren bidez arrakasta soziala (burgesiak) izatea bilatzen duen gizarte bat islatzen du. Gai erlijioso gutxi.

Flandesko Barrokoa:


Rubens ordezkari nagusia. Rubensen pinturak estetika barrokoaren bost ezaugarri nagusiak biltzen ditu. Kolorea lehenestea, eta ez marrazkia. Konposizio irekiak edo zentrifugoak. Konposizio unitarioak. Konposizio konplexuak. Konposizioak sakontasunean.

Entradas relacionadas: