Askatasuna eta gaitzaren arazoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,55 KB


5. ANTROPOLOGIA. Askatasuna eta gaitzaren arazoa: Platonen eredu dualistari jarraitzen dio.Arima (hilezkorra) eta gorputza (hilkorra): Arimak du lehentasuna.  Arimaren sorrera:
Tradukzionismoa eta kreazionismoa. Gizakia bekataria da eta kanpotik datorkion graziaren beharra du salbatzeko. Askatasuna eta gaitzaren arazoa: Askatasuna eta liberum arbitrium (edo aukeramena) sinonimoak dira guretzat, ez Agustinentzat. Askatasuna daukagu Jainkoarengana hurbiltzeko, maitatzeko. Baina jatorrizko bekatuagatik, gizakia erori gisa, askatasuna galdu zuen, eta berreskuratu behar du. Graziari esker lortzen da. Askatasunari buruzko pentsamendua manikeismo eta pelagianismoaren aurkako    erreakzioak sortutako sintesia da. Manikeismoaren kontra:
Gaitzaren sorrera ez dago jainko gaizkilearengan, gizakiaren askatasunean baizik. Pelagianismoaren kontra: onaren sorrera ez dago giza askatasunean. Jainkoaren grazian baizik.Gaitzaren sorrera: Gaitza ongi zehatz baten ausentzia da. Bi mota: Gaitz fisikoak (ekaitzak, gaixotasunak. Sortuen ustelgarritasunagatik. Gaitz moralak (krimenak, gudak, beldurrak…)          Gizakien aukeramenagatik. Jainkoaren nahia edo borondatea: Adierazten digu: Errebelazioaren bidez (Profetak, Biblia). Pertsona bakoitzari bere kontzientzian Sokrates       Agustin:
Sokrates: gaitz morala ezjakintasunaren ondorioa; Agustin: ontasuna edo txartasuna borondatearen pean daude


























Entradas relacionadas: