Art

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,96 KB

 
El rai d la medusa->pintura romantica d Géricault;tecn=oli.El predomini dels colors calids permet lapropament sensorial i emocional a lobra.La pinzellada és densa d colors violens i sors la kual cosa fa k el color destaki sempre x damun del dibuix.lescena es il·luminada com si hi hagués un focus k provoca un clarobscur contrastat;Géricault aprengue akta tecnica d Caravaggio.DB,x aconsegui el negre tenebros i relluent k buscava x algunes zones del kuadre utilitzà betum pero aviat el llenç s'ennegrí i kedà malmès.La composisio del kuadre està organitzada n 2 construccions piramidals,k s'en creuen.La primera la dibuixen els vents k inflen la vela juntament am l'onada k amenasa l'embarcació i la segona s una progressió ds d la desesperacio fins a lesperansa:les figures inferiors son mortes i la piramide s'alça passant pels moribunds i malalts fins a arribat al personatge del cim k encarna la vitalitat davan la perspectiva del rescat.Akta s la realitat del fragil rai i dels seus ocupants:debatre's entre la vida i la mort i la desesperansa encarnades x lonada k sapropa,els nuvols amenasdors i el vent k els empeny mar endins allunyantlos dl vaixell salvador.DB la vida i lesperansa encarnades en la minuscula nau Argos.Els personatges stan disposats d manera k sembla k sendinsin n el kuadre i s'allunyin d lespectador.Kuan lestil,el detallisme am k foren tractats podria indica k lautor busca un maxim realisme pro no pretén imitar la natura,cerca denundia un esdevenimen k commogué la societat d lepoca i x fero havia d trenca am leskema convencional neoclassic(artista dispoda un embolic d cossos entrelligats k transetien un sentimen general dangoixa).En el dramatic realisme dkts cossos,hi ha diverses referencies pictorikes daltres artistes com Caravaggio pro les dimensions d la tela,el rigor escultoric,la gesticulacio i els grans sentiments son influencia d David.DB la diferencia era k personatges dakta escena han perdut la fen en lautocontrol d les passions x mitjà d la rao i desconeixen l'heroisme,sols els mou l'instint d supervivència.Val a dir k la terrible odissea dels naufrags d la Medusa va escandalitzar l'opinio publica fransesa ja k fou un esdeveniment d dramatica actualitat en tems d gericault.Finalment,gericault pertenyia a un noi tipus dartista k disposava dingressos propis i k es podia permetre akta tematica;la seva curiositat i la inclinacio pels temes d'horror i violencia com a instrument d denuncia van fer k trobes n akt fet la manera d fer publica la hipocresia d la restauracio.L'al·lusio mes evident s l'uniforme abandonat d'un soldat françès.

La vicaria->pintura realista d Fortuny;tecn=oli.La pinzellada d Fortuny destaca x la llibertat i el preciosisme.El color s desbordant en vitalitat i rikesa,hi predominen les tonalitats càlides x damunt d les fredes.La llum s reparteix homogèniament x tota la superficie del kuadre.Les figures humanes estan disposades d manera asimètrica,i hi ha una marcada concentració d personatges a la dreta.L'acció principal,la signatura del nuvi al registre eclesiastic sota l'atenta mirada del vicari i del testimoni,transcorre desplaçada cap a leskerra del centre del kuadre.Els convidats semblen mes interessats a parla entre ells k en l'esdeveniment mencionat.El fet k a leskerra no sobservi kap paret k limiti la sala impedeix a l'observador d fer-se una idea real d les seves dimensions.La verticalitat dels assistens,del respatller d la cadida,del llum k penja del sostre i del kuadre n un canto d la paret predomina n el conjun del kuadre x damunt d l'horitzontalitat d la taula i els bancs.A la dreta d la taula hi ha uns kuans personatges(alguns toreros)més humils k semblen esperar el torn.La catifa groguenca als seus peus contrasta am el terra marro d la resta d la sala i serveix delement distintiu entre amdos grups k podria simbolitzar una certa condescendència cap als menys afortunats.Kuan l'estil.Fortuny combinà una tecnica virtuosa am temes lluny d la critica social.Per aixo,tb se l'ha considerat un membre destacat d la pintura preciosista.Les seves obres tingueren molt exit i la critica d lepoca arribà a relacionarlo ams els impressionistes pero l'ús del clarobscur tradicional l'allunyava d la concepcio d l'art d'aket.DB la gran acceptació d les seves obres x part del public i la critica provoca k molts artistes s'inspiressin en la seva manera d concebre la pintura.Un detall k dona fe del renom d fortuny s k a roma n vida d lartista hi hagués nombroses falsificacions am el seu nom.La vicaria s un kuadre costumista inspirat n els tramits burocràtics k el mateix fortuny va haver d fer x casar-se.La seva destinacio havia d ser la llar d'algun personatge adinerat k desitgés decorar alguna estança amb una obra costumista com akta.

Entradas relacionadas: