Argument ontològic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Religión

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,87 KB

 

El cristianisme va néixer del judaisme. Jesús és un messies que no vol fundar una religió diferent, per tant, no va ser fundat per Jesucrist. El seu fundador va ser, més bé, Sant Pau, que agafa els ensenyaments de Jesús i els converteix en una nova religió. La diferència entre Jesús i Sant Pau és que Jesús volia ensenyar els jueus, mentre que Sant Pau va enfocar a tots els humans, convertint el cristianisme en una religió universal. Una religió és universal quan tothom es pot convertir a aquesta religió. El missatge dels jueus és un missatge apocalíptic “el regne de Déu és a prop”. La fi del món es a prop i, per tant, hi haurà un judici. Hi ha diferents punts de vista sobre el cristianisme, com per exemple, què és allò en que ha de creure un cristíà. També es qüestiona la naturalesa divina de Jesús. És ell el fill de Déu? Per tant, els dogmes encara no estan clars.Però, després del Concili de Nicea, els dogmes es varen decidir definitivament. El fill de Déu també era Déu, que va ser engendrat. Però va ser engendrat abans dels segles. Cap al segle IV a la ciutat de Nicea es varen reunir tots els bisbes cristians per posar-se d'acord amb que consisteix ser cristíà i estableixen el credo dels cristians.
Sant Agustí d'Hipona
(1354 - 1430)
, ja que va ser el bisbe d'Hipona (nord d'Àfrica). La religió cristiana no era oficial, fins nes 30 anys no s'hi coverteix. ·Les confessions és l'obra on explica la seva vida. Era una de les primeres autobiografies i era una novetat en aquella època.-No hi ha distinció entre filosofia i teologia. Està molt preocupat pel problema del mal , l'ésser humà pateix per dues raons:1. Causes naturals: Provoca un mal físic.2. Causes humanes: Provoca un mal moral, els que causen els éssers humans a altres. //·Mal físic: En quin problema es troba el creacionisme? Per quina raó es troba el mal si Déu és omnipotent i ha creat el món ? Doncs, Déu crea lliurement el món per difondre el bé. Però si crea, no pot crear una cosa perfecte perquè si Déu crea una cosa perfecta seria ell mateix.//·Mal moral:Déu hagués pogut crear un home que només fes el bé, i per tant no fos lliure. O crear un home que conegués el bé i el mal i fos capaç de fer el mal. Sant Agustí va estar afectat per aquest tema fins al punt d'introduir-se en la organització del maniqueisme: -Diu que el Déu de signe negatiu estaria a la mateixa altura que el Déu positiu.//·També es va preocupar per un tema relacionat amb el mal.

Si a l'humà li agrada fer el mal, des del punt de vista teològic seria el tema del pecat original. A l'home hi ha una inclinació al mal i aquesta impuls és infrenable, per tant l'home només és capaç de fer el bé gràcies a l'ajuda de Déu. Així l'home pot superar el pecat i fer el bé. El signe exterior de la gràcia és la fe, la qual no pots aconseguir, o es té o no es té. Sabem que Déu presta atenció a l'individu i li ajuda a fer el bé, perquè Déu té fe.La fe per ell és un do diví (regal que algú fa), Déu et fa aquest regal i per tant, ell decideix qui creurà i qui no creurà. "Doctrina de la predestinació": No va tenir molts de defensors però Luter va dir que cada individu està destinat a salvar-se i a fer el bé.///Sant Anselm:(1033 - 1109) Fou un pensador britànic del Segle XI que escrivia en llatí. Va ser bisbe de Canterbury.

Va ser conegut pel seu argument a favor de l'existència de Déu, demostrava que Déu si existia a partir de la deducció lògica "l'argument ontològic".·A priori és un argument que funciona al marge de l'experiència que tenim i que no fa falta saber ni què és el món ni que el món és per entendre l'argument. L'argument demostra l'existència de Déu a partir de la definició de Déu. I parteix de dues premisses:Idea 1: Déu és l'ésser absolutament perfecte.Idea 2: L'existència és una perfecció. Significa que si a jo em demanen que m'imagini un ésser perfecte però després veig que no existeix, en veritat si existeix perquè sinó no me l'hagués pogut imaginar. Per això, si ens imaginam a Déu significa que si existeix.ConclusióDéu existeixDéu és a priori perquè no parteix de cap existència ni cap constatació. Déu és un ésser necessaris perquè existeix per definició. Els altres éssers són éssers no necessaris perquè no existim per definició, és a dir, la nostra existència no està inclosa en la definició o essència.  Els altres són éssers continguts i podríem no existir.




Entradas relacionadas: