Antolakuntza-funtzioa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en vasco con un tamaño de 12,28 KB
ADMINISTRAZIO PROZESUA:
enpresaren xedeak eta helburuak lortzeko betetzen dituen funtzioen eta jardueren multzoari deritzo (Plangintza -> Antolakuntza -> Kudeaketa -> Kontrola)
PLANGINTZA FUNTZIOA:
PLANGINTZA egitea da helburu batzuk ezarri eta horiek lortzeko estrategiak zehaztea, enpresaren politika zehaztea eta erabakiak hartzeko irizpideak finkatzea, helburuak lortzeo helburuarekin. (aurretk)
Planak izan behar dira:
Errealistak, Lehentasunak ezarri, Ahalik eta ustekabe gutxien
ANTOLAKUNTZA:
zer egin erabaki, erantzukizuna diseinatu eta aginte maila ezartzean datz
Etapak:
aginteen hierarkia, pertsona bakoitzaren funtzioak ezarri, noren esana bete behar den ezarri,komunikazo bideak ezarriKomunikazioa enpresan:
komunikazio bertikala: gorakoa eta beherakoa, komunikazio horizontala
Taylor:
Lana arrazionaldu - Denbora galduak desagerrarazi - Bulego tekniko bat: lanak antolatu - Zereginak diseinatu - Funtzioak espezializatzea - Nagusi bat baino gehiago - Soldata pizgarriak / (Lanaren monotonia)
Fayol:
Lanaren banaketa - Hierarkia - Aginte bakarra - Sarien banaketa - Aginte-erantzukizunaren arteko oreka / (Giza harremanen eskola)
Mayo:
º Lana gizatiago bihurtu - Pizgarri materialak eta beste motatakoak - Langileari kasu egin
LANAREN BANAKETA:
Pertsonak zenbat eta gehiago espezializatu, efizieneagoak izango dira.
ANTOLAKUNTZA FORMALA:
asmoen egitura bat da, ongi definitutaeta zehaztuta, enpresak bere elementuak lekurik egokienean kokatzeko helburua duena
Antolakuntza-egituraren ereduak:
Eredu lineala edo hierarkikoa - Eredu funtzionala - Egitura lineala (staff) - Batzorde edo komite eredua - Matrize eredua
Organigrama:
(enpresaren antolakuntza egituraren adierazpen gafikoa da)Bertikala- Horizontala - Erradiala
ANTOLAKUNTZA INFORMALA:
pertsonak elkartzen direnean berez sortzen diren harreman pertsonaleei eta gizarte harremanei, enpresa zuzendaritzak edo antolakuntzak aurrez zehaztu ez dutenei
KUDEAKETA FUNTZIOA:
ezarritako helburuak lortzeko, enpresa osatzen duten pertsonek beharezko diren zereginak egin ditzaten ahalegintzea da .
-
Goi zuzendaritza:
epe luzerako plangintza-
Erdi mailako zuzendaritza:
plangintza orokorra gauzatu eta kontrolatu. Plan zehatzagoak dituzte-
Kudeaketa maila:
planak gauzatuERABAKI MATRIZEA:
erabakiak hartzeko tresna, erabakiak hartzeko behar direnelementu guztiak dituena
Elementuak:
Estrategiak:
aldagai kontrolatuak -Naturako egoerak:
kontrolatu gabeko aldagaiak - espero diren emaitzak - probabilitateakErabakitze-irizpideak:
Ziurtasun egoera: ziur dakigu zer gertatuko den - Arrisku egoera: probabilitateak ezagunak dira - Ziurgabetasun egoera: probabilitateak ezezagunak dira
Ziurgabetasun egoera:
Irizpide ezkorra edo Wald - Irizpide baikorra - Laplacen irizpidea - Hurwiczen irizpidea - Savagen irizpidea
KONTROLATZEA:
Planifikatuta bete den edo ez eta zein neurritan betetzne den konprobatzean datza
Etapak:
Estandar - Jarduerak neurtu - Desbideratzeak zuzendu
Teknikak:
Auditoria - Aurrekontuen kontrola - Estatistika
-1-