Analisi de variables externes i estudi de mercat del departament comercial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,81 KB
Tweet |
(
TEMA
11La
Funció comercial i l’anàlisi de mercat)
1
El departament comercial.
El Departament comercial està dividit en dues grans àrees:
Vendes. Format pels venedors que han d’intentar maximitzar les vendes. També recullen informació del mercat.
Màrqueting. Analitza els mercats. Dissenya les campanyes.
Des Del punt de vista del màrqueting el què ha de fer l’empresa és Esbrinar les necessitats de les persones per vendre’ls-hi els Productes que les cobreixi. Tot això guanyant diners.
Relació Amb altres departaments
Departament De producció: El departament comercial li subministra la informació Per produir els productes que vol la gent i, a l’inrevés, Producció fabrica els productes que ven el departament comercial.
Departament Financer: Li subministra els diners per funcionar. També han D’acordar amb direcció el preu de venda.
Departament De recursos humans: Els treballadors del departament comercial són Contractats per RRHH.
2 El mercat
Diferents Tipus.
Competència Perfecta. Característiques: Producte Homogeni.
Gran Nombre de demandants i oferents. Informació Perfecta.
Llibertat D’entrada i sortida del mercat.Competència Imperfecte. No Es donen els supòsits anteriors.
Tipus
De mercats en competència imperfecta:
Monopoli. Un únic venedor, molts compradors.
Oligopoli. Uns pocs venedors, molts compradors.
Competència Monopolística. Hi ha bastants venedors que actuen com a petits Monopolistes en el seu àmbit. Molts compradors.
El Producte no és homogeni.