Alex

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,95 KB

 


L’ÚS DEL TELÈFON

El telèfon és un instrument vehicle de comunicació que moltes vegades és el primer contacte que té una persona amb l’empresa.

Perquè la comunicació funcioni és necessari un bon equip i una avançada  tecnologia, persones que treballen a l’empresa.


ELS SISTEMAS TELEFÒNICS DE L’OFICINA
La centraleta: equip de comunicació que serveix per centralitzar i canalitzar totes   les trucades  de l’empresa.Telèfon mòbil: sistema que utilitza per al seu funcionament és una bateria de més o menys durada. Cada cop es milloren i s’estenen.El contestador automàtic: aparell connectat a la línia telefònica que funciona fora de l’horari laboral i serveix per deixar missatgesL’interfon o intercomunicador: sistema de comunicació interna  que permet posar en contacte a dues persones que es troben a diferents departaments. No interromp a la persona al seu despatx i evita els desplaçaments interns.Serveis audiovisuals: Comunicació de so i imatge a distancia, com per exemple la vídeo conferencia.
REGLES DE LA COM. TEL. (inconvenients a comparació de la comun escrita)

AIxo e spot superar:



Us correcte de la veu:


Transmet l’estat d’anim,  es necessari actitud possitiva, per que la convers. Sigui fluida:
Volum d’emissió: ni fort ni fluix.To de veu: Cordial, reforça el misatge, transmet confiança...VocalitzacióModulació de la veu: Ha de ser natural.Somriure: es percep, transmet confiança.La distància: 3 cm ideal

Ús correcte de la paraula:


Clar i precís, Normes:
Prescindir dels afegitons: Evitar repetir “val” (pobresa verbal)Utilitzar els verbs en present: evitar futurs i condicionals (vaguetat)Extremar les normes d’educació: “ha estat un plaer”.No abusar dels adjectius: sobretot augmentatius.
L’ÚS DE LES GUIES DE CONVERSES TELEFÒNIQUES

Podem ajudar-nos amb les guies de conversa, ens indiquen les frases i l’estil,  amb les possibles respostes


Ara, s’ha de dissenyar una guia de comunicació per a les presentacions comercials:



Un format lineal i descriptiuUn format gràfic de connexions descendents
DESEMVOLUPAMENT D'AVILITATS DE CONVERSA TELEFÓNICA

(Sempre hem de comunicar-nos de forma àgil i senzilla )



CONSELLS A SEGUIR EN LA REBUDA DE TRUCADES


respondre la trucada en els primers tons.Si ens truquen mentre parlem per altre línia tenim que informar que esperi uns moments, si tarda molt tenim que agafar les dades del client i dir que el trucarem mes tard o quan sigui possible.Es necessari dir el nombre de l' empresaSi reconeixes al client es necessari dir com esta.La veu nostra dona la imatge al client de nosaltresEvitar les frases massa llargues i utilitzar un llenguatge que s'adapti al clientParlar amb imatges, descriure amb termes de espai i tempsMostrar amb repeticions i recapitulacions que s’esta entenent.Si ens preguntes per algú que no pot atendre Hem de justificar el perque no pot contestarSempre penjar l’últim

Si fem nosaltres la trucada es millor planificar-la abans





Entradas relacionadas: