Aire perspektiba
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,5 KB
VELAZQUEZ:
Sevillako etapa
Arte errealista. Eguneroko eszenak.
Perspektiba sakona, artelanek sakontasun handia dute. Lur koloreak eta tono okreak erabiltzen dira. Argi-ilunaren erabilpena nabarmena da. Gelditasun nabarmeneko obrak. Gaiak: egunerokotasunekoak, mitologikoak, historikoak, erlijiosoak, erretratuak, paisaiak..
Madrileko etapa
Arte orekatua, perfekzioa bilatzen du. Pertsonaia bakoitzak jarrera propioa du. Gahiegikeria handiko obrak dira. Konposizio itxia. Xehetasun handiak. Eskortzoak erabiltzen ditu. Sakontasun handia. Kontrasteko irudiak erabili. Argiak oso ondo landuta daude. Aire perspektiba erabili. Paleta kromatiko handia erabiltzen du.
Neoklasizismoa (S.XIX):
Ordena eta oreka Greziatik. Perspektiba lineala zorrotz-zorrotz aplikatu. Pertsonaiak plano bakar batean kokatuta. Marrazkia lehenestea, eta ez kolorea. Kolore hotzak siluetak markatzeko. Gaiak: mitologia, historikoa, klerikoa, sentimenduak, biluziak, moralizatzaileak…
Erromantizismoa (S. XIX):
Neoklasikoaren kontrako mugimendua, arau neoklasiko zurrunen kalkulu eta harmoniariaurka egiteko. Gorespen bitalista. Dibertsitatea, uniformetasunaren aurka, eta gizabanakoaren eta tradizioen gorespena. Askatasun indibiduala eta nazionala lortzeko grina, garaiko iraultza burgesekin bat. Historizismoa iraganeko sustrai nazionalak bilatzeko bide gisa. Natura sentikortasunaren eta erlijioaren ikuspegitik ulertu eta sentitzea. Exotiko, irudimenezko eta irrazionalarekiko nahia. Bi joera: Konposizio barrokokoa: kolorea da nagusi . Klasizista: marrazkia nagusi Eskola desberdinak sortu ziren, esaterako: Alemaniako erromantizismoa
Inglaterrako erromantizismoa Gaiak: Historikoak nagusi, gertaera garrantzitsuak islatzen baitzituzten. Paisaiak, Eszena exotikoak, gai erlijiosoak. ERROMANTIZISMOA ALEMANIAN: Printzipio neoklasikoak agintzen zuten pinturan. Friedrich. ERROMANTIZISMOA INGLATERRAN: Estilo klasizista ez zuen cuajatu en Inglaterra. Animaliak. Naturarekin harreman zuzenak. Argia, kolorea eta atmosferaren bitartez naturaren balio berriak aurkitu. Inpresionisten aitzindariak. Arte errenazentista prerrafaelismoan. Marrazkiari garrantzia handia. Arima on eta prestuengan hurbildu behar edertasun gorena.