L'afusellament de maximilià

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,53 KB

 

La línia de l’horitzó situada alta Converteix a l’espectador en un protagonista més de l’escena potenciant el Realisme del tema Representat. L’estructura compositiva emmarca els personatges dins un triangle Invertit format pel grup de soldats en diagonal i el grup d' afusellats de la Part esquerra del quadre.

Destaca l’expressivitat Dels personatges, en actituds i Escorços violents, amb un conjunt d’actituds molt ben descrites per L’artista: por, horror, resignació, Heroisme…  Contrasten amb els soldats francesos, que estan D’esquena i  apareixen rígids i encarcarats, sense mostrar Els seus rostres, com si fossin autòmats. Representen no només un grup d’homes, sinó la repressió.

TEMÀTICA,  SIGNIFICAT I FUNCIÓ Tema:


-Representació dels fets succeïts a Madrid quan el poble Es va rebel·lar contra les tropes napoleòniques. El moment que reflecteix el Quadre és l’afusellament de les persones que havien participat en L’enfrontament del dia anterior, 2 de maig, entre el poble de Madrid i L’exèrcit invasor.         - Aquest quadre fa parella amb “El dos de maig o La càrrega dels Mamelucs”, que mostra l’aixecament del poble de Madrid el dia abans i que Va culminar amb els afusellaments del 3 de maig.- Alguns autors creuen que hi Havia dos quadres més, avui desapareguts: “Aixecament dels patriotes davant el Palau reial” i “La defensa del parc d'artilleria”. - L’acció se situa a La muntanya del Príncipe Pío a Madrid, des d’on és visible la caserna Del Conde-Duque, l’arquitectura que es veu al fons de la composició.

Significat


:- L’escena, mostra els patriotes com A gent civil del poble, i és un crit davant de la irracionalitat i la crueltat De la guerra, alhora que serveix de denúncia de la repressióiviolència.- A L’escena  s’hi inclou una dona i un Frare:
És un tret de versemblança ja que les dones s’havien afegit a La lluita i també van ser víctimes de la repressió.
-Goya denuncia la irracionalitat de la guerra Deshumanitzant els soldats francesos, que semblen autòmats sense rostre. (La figura dels braços en creu es relaciona amb la crucifixió de Jesús, va vestit de groc i blanc, símbols heràldics del Papa i Que simbolitzen l’Església. Estaria reforçat pels estigmes del Personatge i el blanc de la camisa, que representa la innocència.
La llum és una metàfora de l’assistència divina als represaliats.
)

-Altres autors donen a la llum un significat diferent: la Llum és utilitzada pels assassins per matar i massacrar els rebels.

Funció:


-El quadre simbolitza, per part de Goya, una denúncia de La guerra, malgrat que l’encàrrec, fet pel Consell de Regència, tenia la Finalitat de “perpetuar amb els pinzells de Goya les gestes o les escenes més Notables i heroiques de la gloriosa insurrecció espanyola contra el tirà D’Europa”. Forma parella amb El dos de maig o La càrrega dels Mamelucs, pintura de caràcter més èpic.

MODELS I INFLUÈNCIES


Recull la influència Dels martiris de sants propisde la tradició barroca, fent ús del clarobscur De la pintura espanyola i italiana del Segle XVII.
També està influït per altres pintors com Velázquez, i de Rembrandt.

Des del punt de Vista compositiu i temàtic, aquest quadre va influir en L’afusellament De Maximilià de Manet i La matança de Corea de Picassó , que denuncià els horrors de la guerra en moltes altres obres.

Aquesta Obra anticipa aspectes plàstics i temàtics propis de moviments pictòrics Posteriors tals com: 

El Romanticisme:

l’ús violent del color i el Moviment i el protagonisme que dona al poble a la Heróïcitat col·lectiva. 

L’Impressionisme:

El traç lliure, l’abandó de l’academicisme, les Seves pinzellades soltes i els contrastos cromàtics L’Expressionisme:
Per la utilització de l’expressivitat del color Per mostrar emoció i sentiments i per la deformació de la realitat  per manifestar l’interior. 

El Cubisme:

Manifesta en la deformació geomatitzant dels Soldats. 

Entradas relacionadas: