Activitats involuntaries controlades per l'encefal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,87 KB

 

Creixement:


increment de les mides del cos i de les seves parts. Canvis genètics en l'alimentació, l'activitat física, el descans i les emocions.

Maduració:


Creixement acompanyat de canvis funcionals

Desenvolupament motor:


Canvis motors que es produeixen en el subjecte al llarg de la vida d'una persona. Factors: aspectes biòlogics, condicions del entorn i ambientals, l'activitat.

Aprenentatge motor:


Capacitat per realizar un HM de forma estable i sostinguda. Conjunt d'operacions associades a l'experiència.

Moviments reflexos:


es controla de forma inconscient per part de l'organisme. Són respostes motores espontànies i involuntàries a un estímul extern, són innats i han de desaparèixer prèviament per dona pas als voluntaris.

Moviments voluntaris:


és un moviment que es realiza conscientment i controlat per individu, i fet amb una finalitat precisa.

Moviments automàtics:


Mov, voluntari que mitjançant la seva repetició acaba per ser controlat a nivel medul·lar: Repetible de forma estable, base innata o apresa, control SN perifèric, no control voluntari total, s'hi pot incidir parcialment. Ex:respiració

Moviments automatitzats


Mov, voluntari que mitjançant la seva repetició acaba per ser controlat a nivel medul·lar:Repetible de forma estable, base innata o apresa, voluntaris +repeticions en condicions estables, alliberament de la consciencia i de l'atenció, increment de eficacia i a eficiencia.

Réflex de Babinski:


Amb un objecte punxenc es fa una diagonal a la planta del peu del nadó. El peu es doblega i els dits s'obren com un ventall.

Réflex de grasping:


Es col·loca alguna cosa al palmell de la mà del nadò i ell tancara la mà amb força.

Réflex punts cardinals:


Rotació del cap en el mateix sentit que estimula la boca.

REflex moro:


Quan es produeix un ensurt arqueja el cos, flexiona una cama estén els braços i després els posa sobre el seu tronc con si s'abraçés.

Característiques

D.Cognitiu:


en aquesta etapa el noi/a té la capacitat d'adquirir i utilizar coneixements arribant a la seva máxima eficacia. Cal destacar que el nivel de funcionament Intel·lectual assolit al final de l'adolescència o al començament  de l'edat adulta i el grau en què s'exercixi aquesta  capacitat determinarà en gran mesura, el futir cognitiu de adult.

L'adolescent passa de l'etapa de les operacions concretas a l'etapa de les operacions formals.

D.Sexualitat

Transformacions hormonals i anatòmiques, varien segons el sexe, les capacitats psicològiques i culturals.

D.Afectiu

L'inici d'un ràpid creixement corporal i la transformació del propi cos i de les proporcions provoquen una inseguretat motora que en moltes ocasions els fans semblar maldestres i poc coordinats inestable psicològicament. Crisis d'identitat.

D.Socials

Grups d'iguals: les amistats tenen un paper molt bàsic ja que ajuden l'adolescent a entenddre amb els seus propis sentiments i complexos juntament amb els dels altres. Acceptació social.

Grups de referencia. S'indentifica amb un grup de referencia, club esportiu, moviment d'opinió o cultural, a partir polític o grup profesional, mirara d'apropar-se al comportament, als valors dels mebres d'aquesta realitat.

Mecanismes

Perceptiu:


es pregunta que passa?, fent un análisis dels estímuls, una avaluació de la situación i una predicció de la situación futura. Ex: la recepció d'una pasada d'un jugador de bàsquet on tots dos es troben en moviment i cal tenir en compte les intencions dels contraris.

Dedicisió:


és pregunta que fer? , i d'acord amb la información rebuda, dona l'orientació general de la respota. Ex: al realizar-se la recepció amb èxit,el jugador pot considerar que està en una posición correcta per efectuar un llançament a cistell però tambè pot tenir l'opció de fer una assistència, passar-la o realizar un desplaçament per fer un entrada a la cistella.

Efector:


es pregunta com fer-ho? I es el responsable de l'organització motriu que coordinarà les diferents accions musculars implicades en la resposta prèviament programada. Ex: Al decidir que farà, el jugador fa una sèrie de moviments.

Cicles de primària

Cicle inicial:


6-8:  treballarem les habilitats perceptives en relació als objectes i persones de l'entorn del nen.

Cicle mitj


8-10: continuarem amb el treball anterior i iniciarem el treball d'experimentació i vivència variada de les habilitats motrius bàsiques.

Cicle superior:


10-12: no oblidarem les habilitats motrius bàsiques i començarem a introduir les habilitats motrius especifiques, que servirán de base  per al control motor propi de l'etapa de secundària.

Decret

PCEE: pla català d'esport a l'escola

JEEC: jocs esportius escolars de Catalunya

objectius: han de ser concretats segons les edats i etapes de desenvolupament dels nois.

-Reconèixer la pràctica regular d'esports i d'activitats físiques con una forma vàlida de milora la salut individual i col·lectiva.

-Participar i gaudir dels diferents esports i activitats físiques, tot cercant la participación per damunt de la competivitat.

-Practicar diferents activitats físiques i esportives, tan recreatives com en l'àmbit de la compertició

-Mostrar habilitats i actituds de respecte, treball en equip i esportivitat.

-Conèixer i aceptar les normes dels jocs i esports i respectar les decisions dels tècnics, àrbitres, etc. Igual que el material i les intal"lacions.






Entradas relacionadas: