Paisatge a l'estaque

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,15 KB

 

Paisatge a lestaque
Autor: Georges Braque Cronologia: 1908 Estil: cubista Tècnica: oli sobre tela Tema: paisatge
Georges Braque va ser juntament am Picasso lartista cubista mes descatacat. Despres duns inicis propoers al fauvisme la seva obra va arribar a la geometritacio a causa de la impressió que li causa lexposicio de Cezanne a Paris i la relació amb Picasso, junts experimenten la tècnica del collage. Despres de la 1GM mostra un estil mes personal caracteritzat per lus de colors brillants i de la línia corba per sobre de la recta. Va ser el primer artista vull que exposa al Louvre.
Descripció formal:
El verd dunes petites plantes introduïdes lespectador en una naturalesa estranya en la qual sentremesclen de manera esglaonada diferents cases i arbres. En la seva representació tridimencional, el pintor ha optat per la simplificadio de la figura dels diferents plans a simples formes polièdriques com guardats rectantgles, trapezis a triangles.
Derivat daquest procediment compositus sadverteix el rebuig de lartista a les normes de la perspectiva renaixentista i es presenta un espai dominat per la multiplictat de punts de vista i de focus de llum. Així els objectes rpresentats irradien la seva pròpia llim a partir de lus de petites pinxellades amb les quals fa vibrar la superfície. Lartista recorre a lombrejat per poder donar la sensació de volum de manera que els onjectes representats tinguin una aparença plana i tridimencional a la vegada.
Des dun punts de vista cromati Braque mescla colors càlids i tonalitats fredes com les blavenques i les grises. Una paleta apagada que, per la seva austeritat i falta de lluminositat fa que lespectador centri la seva atecio en la puresa forma de la composició.
En conjunt es tracta duna sèrie de característiques tant compositives com cromàtiques que defineixen amb claredat les bases estilístiques i formals que van definir els seus treballs cubistes posteriors.
En definitica lobra es ladaptacio de la idea defensada per Cezanne que cal tractar la naturalesa a traves del cilindre de lesfera i del con.
Temàtica:
Braque mostra una vista particular del poble en el qual no pretén representar un realitat sino fer un exercici compositiu a partir de les formes geomètriques. Es per això que les cases no son mes que un garbuix atapeït de cubs encaixats en el frondós espai natural ple darbres i plantes. Lobra sha demmarcar dins de la sèrie de paisatges que Braque va pintr en aquesta petita població situada al golf de Marsella.
Es interesants assenyalar que als inicis dell Cubisme la temàtica paisatgística va ser un camp dexperimentarcio formal execellent tant en Picasso com en Braque.
Models i influencies.
Lexposicio retrospectiva que va Cezanne al 1907 va ser sens dubte un dels punts claus en el desenvolupament del Cubisme. Això Braque ho plasma en levolucio que van experimentar precisament els paisatges pintat a lestaque. Això es un punt de partida per artistes com Juan Gris. Es evident la influencia reciproca entre Braque i Picasso.
Obres del mateix autor: Teulades de deret.



Composició IV:
Autor: wassily kandinsky Cronologia: 1911 Estil abstracte Tècnica oli sobre tela Tema lliuta entre cavallers
Kandinsky esta considerat el pioner en la creació de lart abstracte. Despres dabandonar una prometedora carrera dadvocat, es va traslladar a Munic, a ledat de 30 anys va començar la trajectòria artística. Cofundador juntament amb Franz Mrac del grup expressionista alemany Der Blaue Reiter (el genet blau) va arribar a labtraccio amb la creació de la primera aquarel·la abstracte.
Es va exiliar per la 1GM i despres va exercís com a professor a la Bauhaus i va desenvolupar la seva obra un estil abstracte de tendència geomètrica. La revolució pictòrica de Kandinsky va tenir la seva version teòrica en dos llibres: de lespiritual en lart i punt i línia damunt el pla.
Descripció formal:
Es una de les pintures no objectives mes representatives que va desenvolupar Kandinsky al començament de la dècada del 1910. Tanmateix la tela mante esncara elements que remeten, per les seves formes a objectes de la natura. Al costat esquerre, dos genets semblen estar lluitant damunt larc de sant marti mentre al centre allò que sembla ser un castell corona una muntanya blava, davant la qual tres cavallers subjecten dues llances molt llargues.
Aquesta escena central serveix a lartista per dividir el quadre en dues meitats formalment ben diferenciades.
A lesquerra hi dominen els plans irregulars i les línies que al costat dret les figures representades mostren un acabat mes definit.
Allò dinàmic a lesquerre i allò sere a la dreta sentrellacen gracies a la força i a la lliure disposició que lartista atorga als colors. Blau groc vermell i verd dominen una explosio cromàtica de gran vistositat a la qual contribueix tambe laplicacio combinada duna pinzellada nerviosa i vital ( part esperra) amb un altre de mes assossegada a la part dreta.
Amb tot però Kandinski crea un joc rítmic ple de contrastos emocionals, damunt el qual lull de lespectador no aconsegueix de deturar-se ni tan sols un instant.
Temàtica:
La intencionada eliminació de lelement figuratiu per part de lartista fa que sigui incoherent la cerca de qualsevol significat iconogràfic. En lloc daixo, ell vol que lespectador es limiti a la contemplació de les línies i dels colors disposats damunt de la tela, amb lobjectiu dincidir directament en la seva sensibilitat. Per aixo es pot afirmar que la pintura de Kandisnki no va adreçada als sentit de la vita, sino a lanima motiu pel qual lartista rus prescindeix de lus objectiu dels ttols i els substitueix pel mon de les tres categories pictòriques, impressió, improvitsacio i composició.
Models i influencies:
En la pintura abstracte de kandinsky va rebre una gran influencia la musica. Aquest pensament va fer veure a Kandinsky que allò important no era el tema, sino lharmonia pictorica dels seus dos elements basics: el color i les línies.
La seva obra a pogut influencia tots aquells artistes que, duna manera o duna altre han treballat en el camp no figuratiu on mes sha nha notat es en lExpressionisme abtracte de Pollock.
Obres del mateix autor: Primera aquarel·la abstracta