La persistencia de la memoria

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,23 KB

 

Titol:la persistencia de la memoria
autor:Dali
cronologia:1931
tecnica:Oli sobre tela
Mides:24x33cm
estil:surrealista
tema:oniric
localitzacio:MoMA
Salvador Dali va començar a estudiar art a figueres desprs va ingresar a lescuela de bellas artes de madrid.durant aquests anys es va relacionar amb el poeta federico garcia lorca i amb el cineasta luis buñuel.Va donar el seu suport al manifest groc el cual criticaba lart i literatura tradicional.Dali es va unir al grup surrealiste de paris moviment artistic Breton va expulsar dali del grup surrealist.1940 i58 va residir a nova york on va tenir contactes amb Walt Disney.La major part de la seva obra es pot veure al museu gala dali de figueres creta al 1974.

Pinta un paisatge atemporal i solitari amb una pltaja i uns pnyasegats de fons.A lesquerra en primer pla apareix un tros de pedra rectangular on hi ha dos relloges un metalic sobre el qual i ha un munt de formigues i un altre doblegat al marge de la roca i amb una mosca sobre el vidre ofereix una inusual consistencia tova.

Sobre la mateixa roca hi ha tambe una soca dolivera completament seca duna branc penja un rellotge tou.Darrere una plataforma de color blau es connecta amb el fons mari al centre el tercer rellotge tou sobre un rostre humaque sembla dormir.

el sentit irreal de al tela es reproduit pel pintor amb un dibuix molt meticulos de precisio sorprenent la llum es projectada a traves dun focus no visible a la part superior dreta.

Els colorls aplicats per mitja duna pinzellada plana i precisa tenen gran brillantor hi predominen les tonalitats ocres i blaves



La persistencia de la memoria evoca letern problema del pas del temps cal fixarse en el rostre del centre es el mateix dali dormint les formigues y mosques animals que han associat a la descomposicio estat que te una clara relacio amb el pas inexorable del temps.

els rellotges son els protagonistes representen langoixa de controlar el temps. en relacio amb aixo hi ha la memoria la capacitat de  lhome que el permet fer que allo que ha passat encara visqui aixo pot ser el que representen els rellotges tous mentre que el dur sifnificaria el present aquel temps no integra en la memoria.

les roque i la platja que emmarquen lescena reprodueixen i recorden relacionarles amb el tipic paisatge  mediterrani de cadaques i portlligat on residia en aquella epoca.

el seu principal referent en la pintura metafisica es Giorgio de chirico en el pla tecnic Vermeer.

Aquesta tela va ser pintada al començament de la seva etapa surrealista i amb ella inicia el seu metode paranoicocritic.