Filosofia 2 ih ik

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,73 KB

Askatasunari buruz

Minikeoentzat:bi jainko, ongiarena eta gaizkiarena eta gaizkiaren sorrera jainko gaizkilean dago. Pelagranismoarentzat: Bekatua ez da transmititzen eta salbatzeko ez dugu jainkoaren beharrik. Agustinentzat: Gaitza dago, gizakiak bere askatasuna txarto erabiltzen duenean beraz erruduna ez da jainkoa.Onaren sorrera ez dago bakarrik gza askatasunean, jainkoak ere zerikusirik du.

Hitz egiterakoan, askatasunez hitz egiten dugu. Gizakiaren esentzia aske izatea da.Guretzat, askatasunak, aukerarekin zerikusia du, Agustinentzat zer aukeratu behar dugun: Gizakiak, jainkoarenganako joera izan behar du.

Ez dago askatasunik, obligaziorik gabe. Gizakiaren obligazioa-Jainkoa maitatzea. Gizakia aske eta zoriontsu izango da: Jainkoa zerbitzatzen duenean. Gizakia, askatasunean sortu zen, sortzailea maitatzeko gaitasunaz. Baina jatorrizko bekatuarengatik, askatasuna galdu zuen eta orain, berreskuratu nahi du, horretarako gizakiak Jainkoaren grazia behar du, honi esker, bere askatasuna berreskuratu ahal duelako.

Gizakiak ezin du bere kabuz pekaturik salbatu, suizidatu ahal da, baina ez da berpiztuko. Honetarako Jainkoaren grazia behar du. Ona egiteko jaunkoaren laguntza, baina txarra egiteko ez.



Gaizkia 3 gaizki mota

  • gaizki metafisikoa: Ongi gorena Jainkoa da eta perfektua da. Izakia izateak ez perfektua izatea dakar, beraz ezin dogu esan jankoa gaizkiaren arduraduna denik.
  • Morala. Aukeratzeko askatasuna izateagatik, bekatua sortu zen historian, honen erruduna gizakia da, ez jainkoa.
  • Fisikoa: MIna eta heriotza, gizakiaren izateari lotuta dago. Agustin onartzen du, gaiizki mota hau, erraz leporatu ahal zaiola jainkoari, gizakiaren ikuspuntutik, baina ez dakigu jainkoaren ikuspuntua eta ere ez dakigu, sufrimendua behar-beharrezko osagaia dela salbaziorako.(Jesusen heriotza)

Agustinentzat, gaizkia ezin zaio jainkoari leporatu, jainkoa maitatzea eta ez maitatzea kontraesana delako, beraz, PLatinoren azalpena onartu zuen: Gaizkia ez da erreala, ongi eza baizik.

Gaitza fisikoa eta morala izan daiteke, baina Jainkoak mundua sortu badu, gaitza ere sortu du? Agustinentzat, Jainkoak sortutakoa ona da, ez da on absolutua, absolutu bakarra bera delako. Gaitza: ongi zehatz baten ausentziari jartzen diogun izena.

Entradas relacionadas: