Concepte d'empresa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Historia

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,19 KB

TEMA1.CONCEPTE D'EMPRESA. 1.Distincio entre empresa, explotacio i societat mercantil. 2.Definicio d'empresa segons Ed.Bueno 3.Caracteristiques de l'empresa. unitat de produccio, de decisio planificacio i control, financer, comunitat d'interessos. 4.Funcios de l'empresa. Funcions del Cicle d'Explotacio (funcio de compres o d'aprovisionament, funcio de produccio, funcio de distribucio i comercialitzacio:funcio logistica i de marqueting). Funcions del Cicle de Capital (funcio de finançament, funcio d'inversio). Funcions directives (funcio de planificacio i control, funcio d'organitzacio, funcio de gestio). Altres funcions (funcio de recursos humans o funcio de personal, funcio d'investigacio i desenvolupament i innovacio) 2.OBJECTIUS DE L'EMPRESA 1.Objecte i Objectiu. 2.Objectiu clàssic (B/I=R). 3.Objectius multiples de l'empresa. Objectius de creixement i de poder de mercat, objectius d'estabilitat i adaptaio al medi, objectius de servei a la col·lectivitat. 4.Objectius de l'empresa pública. 3.COMPETITIVITAT EMPRESARIAL I DESLOCALITZACIO. 1.Concepte de competitivitat empresarial. Quota de mercat = Volum de vendes de l'empresa / Volum total de vendes del mercat. 2.Estratègia i avantatge competitiu de les empreses. Amenaça de nous competidors, rivalitat dins del sector entre els competidors existents, amenaça de ptes o serveis substitutius, poder de negociacio dels compradors, poder de negociacio dels venedors. 3. La competitivitat empresarial al marc internacional. XX i XXI GATT: rebaixa d'aranzels referent a bens. GATTS: bens+serveis. Espanya per entrar UE havia de crear zones de lliure comerç. establiment d'una moneda única. 4.LA DESLOCALITZACIO. procés pel qual algunes empreses traslladen els seus centres de treball a països no-desenvolupats normalment perquè el cost es menor. Causes: menor cost de ma d'obra, legislacions menys estrictes en quan al medi ambient, condicions de treball mes flexives que impliquen una explotacio dels treballadors... Conseqüencies: augment de l'atur en el pais d'origen, creacio de llocs de feina de baixa qualitat en el pais de desti, efecte domino: la competencia tambe ha d'imitar a l'empresa per poder guanyar beneficis, reduccio de la qualitat del pte final. 5.l'emprsari. 1.evolucio dl concpt d'emprsari. cantiyon i say economists classics no s procuparn pr la figura d l'emprsari. jon stuart miy li dona imxtancia puix q l'emprsari t rlacio amb la funcio dirctiva. 2.l'emprsari tradicional vs actual. al s.xix: emprsari era el mmbr capitalista, dirigia prsnalmnt l'emprsa. a l'actualitatl capital sta en mans d molts d socis i l'emprsa pot sr dirigida pr emprsaris contractas pls emprsaris. 3.nocions dfinitoris dl concpt d'emprsari. planifica o dissnya 1 pla d'accio, gstiona, coordina i organitza i controla. 3.difrnts visions d l'emprsari: emprsari innovador (sxumptr). emprsari q assumix riscos (knigt). la tcnostructura d galbrait (el capital prtany als socis q no prnn dcisions puix q o fanls dirctius). emprsari emocional (autostima, autocontrol, prsvrància, empatia, capacitat d motivar). 4.concpt lgal d'emprsari. prsna fisica o juridica q rb d manra voluntaria la prstacio d srvis d kins trbayen pr compt alie i dinsl su ambit d'organitzacio. sgonsl drt mrcantil l'emprsari s q tls drts i ls obligacions d'una emprsa.les empreses no s'han de preocupar nomes en obtenir beneficis i minimitzar costos, ja q l'empresa forma part del medi ambient i de l'entorn i per aixo s'ha de preocupar d'ell. aixi apareix la responsabilitat social. 1.introduccio i concepte de Resposabilitat Social. l'empresa ha de considerar els efectes socials que generen les seves decisions i actuacions. 2. la nova cultura del ciutada. es pot concretar en 3 aspectes basics: la emanda d'empreses eficients, un millor coneixement de com l'empresa afecta tant positiva com negativament el seu entorn i la demanda de responsabilitat social de l'empresa, en relacio als consumidors. 3.graus de responsabilitat de l'empresa. existeixen tres cercles: el mes estret inclou nomes les responsabilitats basiques (produccio, ocupacio i creixement economic), l'intermedi igual que el cercle estret + aspectes socials (medi ambient, entorn) i el cercle mes ample es que les empreses es preocupen, a mes dels dos anteriors, de problemes mes greus i importants com la pobresa. 4. enfocaments conceptuals vers a la responsabilitat social de l'empresa enfocament negatiu: ignoren la responsabilitat social (entorn), enfocament favorable: amb l'objectiu de maximitzar beneficis i considerar que si es preocupen pel medi ambient i l'entorn tindran bona imatge. enfocament intermedi. 5.el Balanç Social. lloc on representem les contribucions de l'empresa a la societat, tant a l'interior de l'organitzacio com amb els agents externs.



6.rsponsabilitat social d l'emprsa il balanç social. les empreses no s'han de preocupar nomes en obtenir beneficis i minimitzar costos, ja q l'empresa forma part del medi ambient i de l'entorn i per aixo s'ha de preocupar d'ell. aixi apareix la responsabilitat social.  Resposabilitat Social. l'empresa ha de considerar els efectes socials que generen les seves decisions i actuacions. 2. la nova cultura del ciutada. es pot concretar en 3 aspectes basics: la emanda d'empreses eficients, un millor coneixement de com l'empresa afecta tant positiva com negativament el seu entorn i la demanda de responsabilitat social de l'empresa, en relacio als consumidors. 3.graus de responsabilitat de l'empresa. existeixen tres cercles: el mes estret inclou nomes les responsabilitats basiques (produccio, ocupacio i creixement economic), l'intermedi igual que el cercle estret + aspectes socials (medi ambient, entorn) i el cercle mes ample es que les empreses es preocupen, a mes dels dos anteriors, de problemes mes greus i importants com la pobresa. 4. enfocaments conceptuals vers a la responsabilitat social de l'empresa. 3 enfocament: enfocament negatiu: ignoren la responsabilitat social (entorn), enfocament favorable: amb l'objectiu de maximitzar beneficis i considerar que si es preocupen pel medi ambient i l'entorn tindran bona imatge. enfocament intermedi. 5.el Balanç Social. lloc on representem les contribucions de l'empresa a la societat, tant a l'interior de l'organitzacio com amb els agents externs. 6.Objectiu del Balanç Social: frança: el B.S mesura la incidencia de les empreses en la societat amb el factor huma. A alemanya i a espanya es voluntari. 7.L'ENTORN DE L'EMPRESA. 1.concepte d'entorn. totes aquelles institucions, persones, grups que incideixen sobre l'organitzacio (treballadors, maquines..). 2. classificacio de l'entorn. Entorn general: factors que afecten a totes les empreses (ex: implantacio de l'euro) i entorn especific: nomes influeixen a algunes empreses amb caracteristiques comuns. 3.entorn especific. forces rellevants en el proces de produccio: clients, proveïdors, competencia, component socio-politic, component tecnologic. 4.entorn general. compost per totes aquelles caracteristiqes que defineixen el marc en que es desenvolupa qualsevol empresa (cultura, politica, tecnologia..) Entorn economic: cal destacar la importancia dels factors economics... F.P.O.N (nivell general de l'activitat economica, grau de desenvolupament economic de la regio on esta l'empresa, index de creixement de la poblacio... F.T.O.N: nivell activitat economica, tipus d'interes... F.T.O.I: nivell activitat economic, competencia

Entradas relacionadas: